لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۱

«چراغ سبز آژانس به مذاکره‌کنندگان»


روزنامه ایران از قول دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشته‌است: نیازی به حل مسئله «ابعاد احتمالی نظامی» در برنامه هسته‌ای ایران تا ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای وجود ندارد. این روزنامه این اظهارات را «چراغ سبز آژانس به مذاکره‌کنندگان» ارزیابی کرده‌است.

روزنامه شرق نیز در گزارشی با تیتر «هاشمی و روحانی زیر آتشبار مداحان» نوشته‌است: «انگار دوباره دور، دور آنهاست؛ مداحانی که محافل مذهبی را سیاسی می‌کنند و هرچه دلشان می‌خواهد خطاب به سیاسیون مخالف خطشان بیان می‌کنند.»

روزنامه آفتاب یزد اظهارات شماری از مداحان طی یک هفته گذشته را «ادامه توهین به حسن روحانی» ازریابی کرده و نوشته‌است که مداحان «برای خودشان یک پا حزب شده‌اند و تقریباً در همه امور دخالت کرده و اظهارنظر می‌کنند. روزی به حمایت از فرد یا جناحی می‌پردازند روزی دیگر به تخریب فرد یا جناحی دیگر.

شماری از روزنامه‌های شماره شنبه ضمن انتشار عکس‌هایی از مسابقه والیبال ایران و آمریکا در صفحه یک خود از پیروزی تیم ملی والیبال ایران خبر داده‌اند.

برخلاف دو هفته گذشته که روزنامه‌هایی چون شرق، اعتماد، آفتاب یزد و شهروند گزارش‌هایی دربارهٔ احتمال حضور زنان در این مسابقه منتشر کرده بودند، در شماره شنبه سی‌ام خرداد ماه، قریب به اتفاق روزنامه‌ها به ممنوعیت ورود زنان به مسابقه والیبال ایران-آمریکا اشاره‌ای نکرده‌اند.

روزنامه قانون در صفحه «بی قانون» خود به زبان طنز دربارهٔ این ممنوعیت از قول «یک مقام مسئول» نوشته‌است: «امکان تماشای بازی‌های تیم والیبال برای بانوان فراهم شد، البته از داخل در خانه.»

روزنامه‌های قانون، شرق و آفتاب یزد تیتر یک خود را به دور تازه حمله مداحان به حسن روحانی و اکبر هاشمی رفسنجانی اختصاص داده‌اند.

روزنامه قانون با تیتر «حمله بی‌پروا به رئیس‌جمهور» نوشته‌است: «هرچند با نزدیک شدن به فضای انتخابات انتظار شنیدن اظهارنظرهای سیاسی چالش‌برانگیز دور از انتظار نیست، اما سخنان روز پنجشنبه سعید حدادیان مداح هوادار احمدی‌نژاد به رئیس جمهور کشورمان حیرت‌آور است.»

روزنامه جهان صنعت ضمن انتشار گزارشی با تیتر «دوئل دولت و مخابرات» از «نمایش قدرت» مالکان فعلی شرکت مخابران «با انتشار آگهی واگذاری پرسودترین سهام» خبر داده‌است.

در پی حملات رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان به انتشار طرحی در روزنامه آرمان در ارتباط با مراسم تشییع پیکر غواصان ایرانی کشده شده در جنگ، مدیر مسئول روزنامه آرمان با انتشار توضیحی در شماره شنبه این روزنامه نوشته‌است: «تفاسیر مطرح شده بیش از آنکه جنبه حرفه‌ای گرافیکی داشته باشد، جنبه سیاسی دارد و بیشتر براساس عوامل بیرونی مورد توجه قرار گرفته که سعی دارد با فلسفه‌بافی اصل موضوع را به نحوی که خودشان برداشت می‌کنند، تحمیل و القا» کنند.

ارزیابی روزنامه ایران از سخنان یوکیو آمانو؛ «چراغ سبز آژانس به مذاکره‌کنندگان»

روزنامه ایران اظهارات دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دربارهٔ مذاکرات هسته‌ای را مورد توجه قرار داده و آن را «چراغ سبز آژانس به مذاکره‌کنندگان» ارزیابی کرده‌است.

این روزنامه با اشاره به اینکه «خبرگزاری اینترفکس روسیه به نقل از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت که نیازی به حل مسئله «ابعاد احتمالی نظامی» در برنامه هسته‌ای ایران تا ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای وجود ندارد، نوشته‌است: یوکیا آمانو در حاشیه مجمع بین‌المللی اقتصاد سنت پترزپورگ، ارائه تضمین مبنی بر نبود ابعاد نظامی در برنامه هسته‌ای ایران تا تاریخ ۳۰ ژوئن را ضروری» نداسته‌است.

به گزارش روزنامه ایران «ابعاد نظامی احتمالی، به ادعاهای مربوط به تحقیقات در زمینه چاشنی‌های انفجاری گفته می‌شود که بر پایه اسنادی غیرمستند علیه برنامه هسته‌ای ایران مطرح شده‌اند و مطابق این ادعاها، ایران پیش از سال ۲۰۰۳ دست به انجام این تحقیقات برای دستیابی به سلاح‌های اتمی زده‌است اما ایران هم همواره قویاً این ادعاها را رد کرده‌است.»

این روزنامه با تأکید براینکه نموضع تازه اعلام شده آژانس توسط یوکیو آمانو، دو روز پس از آن اعلام شد که وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که تمرکز گروه ۱+۵، آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان، بر آینده برنامه هسته‌ای ایران است و نمی‌خواهد روی گذشته این برنامه تمرکز کند.»

روزنامه ایران ضمن یادآوری اینکه «موضع‌گیری تازه وزیر خارجه آمریکا دربارهٔ برخی موضوعات مورد اختلاف با ایران از جمله مسئله ابعاد احتمالی نظامی با واکنش محافل سیاسی و خبری آمریکا رو به رو شده»، نوشته‌است: در همین حال معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه «توافق هسته‌ای احتمالاً تا قبل از ۳۰ ژوئن نهایی می‌شود»، از برگزاری نشست مشترک وزرای خارجه ایران و گروه ۱+۵ بین ۲۵ تا ۳۰ ژوئن خبر داده‌است.

این روزنامه از قول سرگئی ریابکوف نوشته‌است: «مشکلات کمی در این دور از مذاکرات است بنابراین احتمال حصول توافق میان ایران و ۱+۵ تا ۳۰ ژوئن وجود دارد» و «ما خواهان تمدید بلندمدت مذاکرات نیستیم.»

به گزارش روزنامه ایران، سوزان رایس مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا نیز ضمن اشاره به «جدیت کاخ سفید برای نهایی کردن توافق تا ضرب الاجل موجود یعنی ۱۰ تیر»، گفته‌است: «تاریخ ۳۰ ژوئن (ده تیرماه) برای ما، یک ضرب الاجل و هدف جدی است و تلاش می‌کنیم تا این تاریخ، توافق را نهایی کنیم.»

روحانی و هاشمی زیر آتشبار مداحان

روزنامه‌های قانون، شرق و آفتاب یزد تیتر یک خود را به دور تازه حمله مداحان به حسن روحانی و اکبر هاشمی رفسنجانی اختصاص داده‌اند.

روزنامه قانون با تیتر «حمله بی‌پروا به رئیس‌جمهور» نوشته‌است: «هرچند با نزدیک شدن به فضای انتخابات انتظار شنیدن اظهارنظرهای سیاسی چالش برانگیز دور از انتظار نیست، اما سخنان روز پنجشنبه سعید حدادیان مداح هوادار احمدی‌نژاد به رئیس جمهور کشورمان حیرت‌آور است.»

روزنامه شرق نیز در گزارشی با تیتر «هاشمی و روحانی زیر آتشبار مداحان» نوشته‌است: «انگار دوباره دور، دور آنهاست؛ مداحانی که محافل مذهبی را سیاسی می‌کنند و هرچه دلشان می‌خواهد خطاب به سیاسیون مخالف خطشان بیان می‌کنند.»

محمدحسن نجمی گزارش‌نویس روزنامه شرق با اشاره به اینکه «ماه رمضان «مورد سوءاستفاده قرار گرفت تا نوک پیکان انتقادات به سمت دولت غیردلخواهشان و هاشمی‌رفسنجانی نشانه برود»، نوشته‌است: «شاید بتوان آیت‌الله [اکبرهاشمی رفسنجانی] را پای ثابت انتقادات برخی مداحان دانست ولی حسن روحانی رئیس‌جمهوری، سوژه جدیدی است که آنها به میان آورده‌اند» و سعید حدادیان پنج‌شنبه‌شب در دومین‌شب مراسم مناجات‌خوانی ماه رمضان در مهدیه امام حسن مجتبی «برای دومین بار در هفته اخیر، آتشبار مداحان را به سمت دفتر ریاست جمهوری گرفت و بر هاشمی و روحانی تاخت؛ تاخت‌وتازهایی که یادآور مجالس آنها در دوران اصلاحات و حملات لفظی‌شان به دولت و رئیس‌جمهوری آن زمان است.»

به نوشته روزنامه شرق، سعید حدادیان در این مراسم با اشاره به سخنان اخیر حسن روحانی که در مورد تحریم‌ها گفته بود «آنها که می‌گویند تحریم مهم نیست، گویی که از جیب مردم بی‌خبرند»، خطاب به رئیس جمهوری اسلامی گفته‌است:«آن آقا می‌گوید بعضی‌ها از جیب مردم خبر ندارند. تو دلت واقعاً برای مردم سوخته؟ شما کجا می‌نشینی؟ زندگی‌ات چطور است؟ استخر را نفر قبلی خراب کرد، شما دوباره ساختید. می‌گویند رئیس‌جمهور باید گلف بازی کند و به استخر برود. شما بروید شنایتان را بکنید و جت‌اسکی‌تان را بروید. این حرف‌ها که در مورد جیب مردم می‌زنید از شما خنده‌دار است.»

این روزنامه از سعید حدادیان به عنوان «مداح که در کمپین انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد در سال ۸۸» نام برده و نوشته که حالا این مداح خطاب به هاشمی نیز گفته‌است: «من چند حرف با جناب آقای هاشمی دارم. یکی اینکه: در کربلای چهار فرمانده چه کسی بود؟ خودت بودی. سال ۶۵ شما فرمانده بودی. اگر واقعاً دلت برای این مردم می‌سوزد، سه چهار تا سؤال من را جواب بده. یک: کدام عید به جای کیش پا شدی رفتی جبهه‌ها؟ این همه مردم رفتند سرزدند. چطور این مردم می‌روند به محل شهادت رفقایشان سرمی‌زنند؟ چطور این پدر و مادرها می‌روند به محل شهادت فرزندانشان سر می‌زنند؟ چطور این خواهر و برادرها می‌روند به محل شهادت عزیزانشان سر می‌زنند؟ شما می‌روی جت‌اسکی!؟»

به نوشته روزنامه شرق این مداح همچنین گفته‌است: «سال‌ها دعوای ما با آقای هاشمی این بود که مقام معظم رهبری روی پایگاه زهدی که اسلام از مسئولان نظام اسلامی می‌خواهد، دارند زندگی می‌کنند؛ تو چرا یاد نمی‌گیری؟ تو که داری، چطور حالا یاد ندارها افتادی؟ از محاکمه مهدی؟ اتهاماتی که به ایشان [مهدی هاشمی] وارد است، برخی‌اش مرتبط به همین تحریم است. بعد وقتی ایشان به این ارتشای به این بزرگی مشغول بود، شما دلت برای مردم نمی‌سوخت!؟»

این روزنامه البته یادآوری کرده‌است که «محمد احمدی‌نژاد هم بی‌نصیب» از اظهارات سعید حدادیان نمانده و این مداح که «به همراه دیگر همفکرانش، نقش زیادی در انتخابات ۱۳۸۴ به نفع احمدی‌نژاد» داشت، حالا با اشاره به حضور رئیس دولت سابق در مراسم تشییع غواصان ایرانی کشته شده در جنگ، گفته‌است: «من هم موافق نیستم که یک نفر با زرنگ‌بازی و رندی برود آن بالا و بنشیند در جایی که جایش نبوده‌است. آنجا جای نوحه‌خوان‌ها بوده‌است.»

شرق نوشته‌است: اشاره سعید حدادیان به محمود احمدی‌نژاد است که در جریان تشییع شهدا، به جایگاه سخنرانی رفت و پشت سر سخنران مراسم یعنی محسن رضایی ایستاده بود و در طول این مدت مشغول دست تکان‌دادن و احوال‌پرسی از راه دور با برخی افراد در داخل جمعیت بود.»

به گزارش این روزنامه، سعید حدادیان که این روزها به منتقد احمدی‌نژاد تبدیل شده‌است به ماجرای خانه‌نشینی ۱۱ روزه او هم اشاره‌ای کرده و گفته‌است: «این را هم بگویم که همین آقای هاشمی یک بار هم از نظام قهر نکرده‌است. آن آقا ۱۱ روز رفت نشست در خانه. این آقای موسوی که الان در حصر هست، یک بار می‌خواست قهر بکند امام [آیت الله خمینی] یک تشری زد که همه‌چیز جمع شد. حالا بعضی‌ها دنبال اینند که مهره قبلی [محمود احمدی نژاد] را دوباره زنده کنند. این نظام این‌قدر ریشه دارد و رشد کرده‌است که کسانی که هشت سال رئیس‌جمهور بودند، دیگر جایی برای آمدن ندارند. یک عده هم دنبال پستشان هستند، فکر نکنید دنبال ساده‌زیستی آن آقا هستند. او نشان داد چطور در مقابل ولایت می‌ایستد. حواس‌تان باشد کلاهتان را نبرند.»

شرق با اشاره به سوابق اظهارات سیاسی برخی از مداحان از جمله منصور ارضی و محمود کریمی، یادآوری کرده‌است که سعید حدادیان همان مداحی است که «همراه محمود احمدی‌نژاد بود و در جشن پیروزی وی در ۲۴ خرداد ۱۳۸۸ در میدان ولیعصر تهران پشت سر احمدی‌نژاد ایستاده بود.»

این روزنامه همچنین نوشته‌است: «در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۲ هم، برخی مداحان در صف حامیان سعید جلیلی» قرار گرفته بودند.

روزنامه آفتاب یزد اظهارات شماری از مداحان طی یک هفته گذشته را «ادامه توهین به حسن روحانی» ازریابی کرده و نوشته‌است که مداحان «برای خودشان یک پا حزب شده‌اند و تقریباً در همه امور دخالت کرده و اظهارنظر می‌کنند. روزی به حمایت از فرد یا جناحی می‌پردازند روزی دیگر به تخریب فرد یا جناحی دیگر.»

این روزنامه با اشاره به اینکه «از زمان دولت قبل برخی مداحان اینگونه وارد میدان سیاست شدند»، نوشته‌است: مداحان در دولت سابق با تمام توان و امکاناتشان به دفاع و حمایت از محمود احمدی نژاد می‌پرداختند و «به گونه‌ای از وی تمجید می‌نمودند که گویی قرار است ایران ما را به بهشت برین تبدیل کنند. اما شرایط کنونی و کارنامه دولت قبل نشان داد که نه تنها از بهشت خبری نیست بلکه به قول احمد توکلی نماینده سرشناس مجلس به حسن روحانی زمینی سوخته تحویل داده شده‌است.»

آفتاب یزد با تأکید براینکه «همین نکته به خوبی نشان می‌دهد که عرصه سیاست، میدان مناسبی برای جولان مداحان نیست»، نوشته‌است: حالا «ته برخی مداحان توپخانه خود را به سمت دولت [حسن روحانی] و حامیان آن روشن کرده» و تلاش دارند «با سوءاستفاده، قوه اجرایی را تضعیف و فاز جدید دلواپسی را آغاز کنند.»

این روزنامه تأکید کرده‌است که آغاز دور تازه حمله مداحان به دولت از سه‌شنبه و مراسم تشییع پیکر غواصان کشته شده در جنگ بود، نوشته‌است: «آنجا که مداح مشهور [محمود کریمی] از تریبون تشییع شهدا به حسن روحانی توهین کرد و گفت: اگر عرضه نداری برو کنار» و دو روز پس ازآن هم سعید حدادیان «یکی دیگر از مداحان حامی دولت قبل و معترض دولت فعلی در سخنانی به رئیس‌جمهور ایران توهین کرده‌است.»

دوئل مخابرات و دولت؛ تهدید به فروش سهام ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی مخابرات

روزنامه جهان صنعت ضمن انتشار گزارشی با تیتر «دوئل دولت و مخابرات» از «نمایش قدرت» مالکان فعلی شرکت مخابران «با انتشار آگهی واگذاری پرسودترین سهام» خبر داده‌است.

به نوشته این روزنامه «قصه سهام مخابرات در حالی وارد فاز تازه‌ای شده‌است که امروز [شنبه] باید آگهی فروش مخابرات منتشر شود، اما به نظر می‌رسد آگهی فروش گران‌ترین سهام تالار بورس بیشتر از آنکه واقعیت داشته باشد یک نمایش و قدرت‌نمایی از سوی صاحبان آن است، چراکه کسی که برای خرید ۱۰۰ درصد سهام توسعه اعتماد مبین پا پیش می‌گذارد، باید توانایی پرداخت حداقل حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان (به دو برابر قیمت تابلو بورس) یا حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان (با احتساب ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام داده) داشته باشد.»

جهان صنعت همچنین نوشته که مصطفی سیدهاشمی رئیس هیئت‌مدیره مخابرات چند روز پیش گفته بود: «آگهی فروش را به صورت مکتوب از روز شنبه هفته آینده با همان شرایطی که این شرکت را خریده‌ایم، منتشر می‌کنیم، ما عاشق نگه داشتن سهام مخابرات نیستیم و سیاست ما ماندگاری نیست و هر کسی که بخواهد این شرکت را بخرد با همان شرایطی که این شرکت را خریدیم، آن را واگذار می‌کنیم. ما مخابرات را از پشت ویترین خریدیم و اگر هر مشکلی در ارتباط با قبل از این واگذاری وجود داشته، به ما مربوط نمی‌شود. بعضی‌ها می‌گویند مخابرات را ارزان خریدید آن زمان رضایت داشتید و ما نیز به دو برابر قیمت فروش، سهام این شرکت را خریدیم. مسئولان هر سهم مخابرات را ۲۲۰ تومان قیمت داده‌اند و این در حالی است که ما هر سهم را ۳۴۰ تومان خریدیم و ۱۱ هزار میلیارد تومان از زمان خصوصی‌سازی تاکنون در این حوزه سرمایه‌گذاری کردیم.»

این روزنامه با اشاره به اینکه این سخنان توسط رئیس هیئت‌مدیره مخابرات و «با لحن تندی روز دوشنبه ۲۵ خرداد خطاب به دولتی‌ها» بیان شده، نوشته‌است: «این سخنان در حالی مطرح شد که معاون وزیر ارتباطات گفته بود مخابرات ایران ۱۴۰ هزار میلیارد تومان می‌ارزد.»

به نوشته جهان صنعت رئیس هیئت مدیر مخابرات درذ واکنش به معاون وزیر ارتباطات گفته‌است: «ما نمی‌خواهیم این مبلغ را به ما بدهید حتی یک‌سوم این مبلغ را بلکه مخابرات را به کمتر از این قیمت نیز می‌فروشیم چراکه سیاست ما ماندگاری نیست و مخابرات را با همان شرایطی که خریدیم، واگذار می‌کنیم اما تا زمانی که هستیم هیچ خللی در برنامه، مدیریت و انتصابات ما وارد نمی‌شود و به اقدامات خود ادامه می‌دهیم.»

این روزنامه تأکید کرده‌است که مطرح شدن فروش سهام مخابرات «نه‌تنها دولتی‌ها و شبه‌دولتی‌ها را وارد چالش جدید می‌کند بلکه به طرز زیرکانه‌ای این مسئله را مطرح می‌کند که در صورت خرید سهام مخابرات از سوی دولت، اصل ۴۴ قانون اساسی را نیز زیر سئوال می‌برد.»

جهان صنعت با اشاره به اینکه «به‌غیر از دولت هیچ شخصی نمی‌تواند رقم خرید سهام مخابرات را پرداخت کند»، نوشته‌است: «از این رو رئیس هیئت‌مدیره مخابرات با این پیشنهاد و به بیان بهتر با این تهدید دولت و مسئولان دولتی را به دوئلی دعوت کرده‌است که به طور قطع برنده آن، مخابرات است، چراکه شرکتی که تاکنون ۲۰ درصد نقد و ۱۱ قسط از ۱۶ قسط مجموعاً ۷ هزار میلیارد تومان را پرداخت کرده، برای ۵۰۰ میلیارد تومان سهام مدیریتی را از دست نخواهد داد.»

به نوشته این روزنامه «در صورتی که معادله‌های رئیس هیئت‌مدیره مخابرات درست از آب دربیاید و هیچ متقاضی برای مخابرات پیدا نشود، به طور قطع در خواست افزایش تعرفه‌ها که چند صباحی است در هر محفل خبری و غیرخبری از سوی مخابراتی‌ها مطرح می‌شود، ریتم تندتری به خود می‌گیرد هرچند وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به صراحت اعلام کرده‌است که هیچ تعرفه ارتباطی افزایش پیدا نمی‌کند» اما «باید دید بعد از پایان این اتفاقات چه سرنوشتی در انتظار کاربران است؛ آیا سرانجام وزیر با افزایش تعرفه‌ها موافقت می‌کند یا اینکه مخابرات برای چند ماهی دست از خواسته خود برمی‌دارد.»

توصیح روزنامه آرمان دربارهٔ کاریکانور غواصان

در پی حملات رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان به انتشار طرحی در روزنامه آرمان در ارتباط با مراسم تشییع پیکر غواصان ایرانی کشده شده در جنگ، مدیر مسئول روزنامه آرمان با انتشار توضیحی در شماره شنبه این روزنامه نوشته‌است: «تفاسیر مطرح شده بیش از آنکه جنبه حرفه‌ای گرافیکی داشته باشد، جنبه سیاسی دارد و بیشتر براساس عوامل بیرونی مورد توجه قرار گرفته که سعی دارد با فلسفه‌بافی اصل موضوع را به نحوی که خودشان برداشت می‌کنند، تحمیل و القا» کنند.

این روزنامه با تأکید براینکه «نباید اجازه داد از مراسم ارزشی و ملی تشییع پیکر ۲۷۰شهید سرافراز به‌رغم حضور وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن مردم، عده قلیلی بهره‌برداری سیاسی کرده و کام مردم را تلخ کنند»، نوشته‌است: «امروز شاهدیم برخی که ظاهراً از رسیدن به منویات جناحی خود بازمانده‌اند اقدام به شبهه‌افکنی برای القای مطامع نادرست‌شان نموده‌اند و سایت‌ها و خبرگزاری‌های شناخته‌شده آنان که وابسته به یک گروه سیاسی هستند نیز به این مسئله دامن می‌زنند تا با تحریک احساسات مردم، به اصطلاح خودشان رقیب را از میدان به در کنند که نه اخلاقی است و نه منصفانه.»

شماری از سایت‌ها و خبرگزاری‌های نزدیک به اصولگرایان از جمله سایت الف طرح منتشر شده در شماره چهارشنبه روزنامه آرمان را کاریکاتور «برهنه غواصان» توصیف کرده و نوشته بودند که در این کاریکاتور «شهدای غواص به تصویر کشیده شده به‌صورت برهنه رو به آسمان در حال پرواز هستند؛ دستان بسته این شهدای غواص برهنه روی عورتشان قرار دارد و بال‌های آنها یادآور پر پرنده کرکس است.»

مدیرمسئول روزنامه آرمان اما با اشاره به اینکه طرح منتشر شده در روزنامه آرمان می‌خواسته «دو مسئله را مطرح کند» نوشته‌است: «پرواز به سمت آسمان» و «قوی و قهرمان نشان دادن شهدا همراه با پوشش غواصی» دو مسئله مورد نظر این طرح بوده و است و «اینکه گفته شده شهدای غواص به صورت برهنه‌اند به هیچ وجه درست نیست چراکه از کنار شانه‌ها و سر و گردن آنها در طرح به خوبی می‌توان مشاهده کرد که غواصان، لباس غواصی بر تن دارند.»

روزنامه آرمان تأکید کرده‌است که «بال‌هایی که در طرح نشان داده شده با هدف پرواز به سوی آسمان تصویر شده‌اند و اینکه نوع بال‌ها را القا می‌کنند که به یک پرنده خاص شباهت دارد نیز دور از واقع است؛ چراکه برای نشان دادن شکل یک پرنده بیشتر از رأس آن استفاده می‌شود.»

مدیرمسئول روزنامه آرمان با تأکید براینکه «فکر نمی‌کنم هیچ انسان آزاده و منصفی قصد داشته باشد به این پاکترین پاکها نگاه دیگری داشته باشد تا چه برسد به ما که به عنوان کوچکترین فرزندان انقلاب و نظام، مدافع ارزش های آن بویژه خون شهدا هستیم»، نوشته‌است: «وظیفه خود می‌دانم اگر در طرح مذکور شائبه یا نگرانی یا سوءتفاهمی برای عزیزان و عاشقان راه شهدا به‌ویژه خانواده‌های معزز شهدا ایجاد شده، عذرخواهی کنم.»

XS
SM
MD
LG