لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۴

«آغاز فعالیت داعش در فضای مجازی ایران»


روزنامه قانون ضمن انشار عکس‌هایی از حمله به عبدالواحد موسوی لاری و همچنین عکسی از حسین نقوی حسینی نماینده ورامین در جمع مهاجمان به وزیر کشور دوره اصلاحات، این حمله را «داعش‌بازی در ورامین» توصیف کرده‌است.

روزنامه اعتماد در تیتر یک خود «ایستادگی علیه گروه فشار»، از اقدام «بهنگام وزارت کشور در برابر حمله محفل دلواپسان ورامین به گردهمایی قانونی اصلاح‌طلبان» خبر داده و نوشته‌است که به «دستور وزیر کشور» قرار است «متخلفان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی» شوند.

حسین نقوی حسینی نماینده ورامین که به نوشته روزنامه اعتماد «روز پنج‌شنبه در جمع معترضان به مراسم اصلاح‌طلبان حضور داشت»، ضمن تأئید حضور خود در جمع برهم‌زنندگان سخنرانی عبدالواحد موسوی لاری، گفته‌است: «حمله به موسوی لاری کار خودشان بود» و «ما با هیچ کار مجوزداری مخالف نیستیم و هرگز نه چنین همایش‌هایی را به هم می‌زنیم، نه مخالفت می‌کنیم. اصلاً این طور نیست. اعتراض ما به حضور فتنه‌گران بود. اگر کسی برای حضور فتنه‌گران مجوز صادر کند فتنه‌گر است، حتی اگر وزیر کشور باشد.»

روزنامه جوان، نزدیک به سپاه پاسداران، با تأکید براینکه «حضور عناصر فتنه‌گر نشست اصلاح‌طلبان در قرچک را به هم ریخت» اصلاح طلبان را متهم کرده‌است که «سعی داشتند این اعتراض آرام را به درگیری تبدیل کنند.»

این روزنامه از قول حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین، نوشته‌است: اصلاح‌طلبان «به دنبال این هستند تا با اینگونه ناآرامی‌ها زمینه فتنه دیگری را در کشور فراهم کنند و به ندا آقا سلطان دیگری نیازمند هستند والا مردم حزب اللهی منطقه با حفظ شئونات و به صورت آرام تنها اعتراض‌شان را نسبت به حضور فتنه گران اعلام داشتند.»

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله‌ای با عنوان «پیش‌نیاز انتخابات» به ضمن اعتراض به مهاجمان به وزیر کشور نیز به شدت انتقاد کرده و دربارهٔ ماجرای حمله به وزیر کشور دوره اصلاحات نوشته‌است: «اینکه عده‌ای از شهروندان نظام جمهوری اسلامی نتوانند در امنیت کامل برای تشکیل اجتماعات قانونی اقدام نمایند و اظهارنظر کنند، به عنوان یک نقص بزرگ در کارنامه این نظام ثبت می‌شود و وجود چنین نقصی برای این تنها نظام اسلامی در جهان مایه سرافکندگی است.»

روزنامه بهار در تیتر یک خود با عنوان «داعش اینترنتی» از «حضور داعش در فضای مجازی» به زبان فارسی خبر داده‌است.

روزنامه ایران عکس یک خود را به گروگانگیری در مالی اختصاص داده دو نوشته‌است: «این بار تکفیری‌های آفریقا در مالی اتباع غرب را به گروگان گرفتند.» به نوشته این روزنامه درحالی که «مرگ عبدالحمید اباعود، مغز متفکر حملات پاریس در عملیات پلیس فرانسه تأیید شد اما فرانسه همچنان ملتهب است و این کشور هنوز خطر را بیخ گوش خود احساس می‌کند.»

روزنامه آرمان ضمن اختصاص عکس یک خود به حسن خمینی، از «آری قاطع» به حضور وی در انتخابات مجلس خبرگان» گزارش داده و نوشته‌است: «نظرسنجی‌ها حکایت از صدرنشینی» نوه آیت الله خمینی در میان کاندیداهای احتمالی خبرگان دارد. این روزنامه همزمان از قول حسن خمینی نوشته‌است: «قطعاً آنچه مسئولیت ما باشد، به آن عمل می‌کنیم.»

«پشت پرده اختلاس‌ها صدای قم را هم در آورد» عنوان تیتر یک روزنامه آرمان است. به نوشته این روزنامه «عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید قم روز پنج‌شنبه گدر دیدار با رئیس اتاق بازرگانی ایران خواهان اطلاع‌رسانی دربارهٔ «پشت‌پرده‌های اختلاس‌ها» شده و گفته‌است: «چرا به مردم نمی‌گویند افرادی که رقم‌های نجومی اختلاس می‌کنند چه کسانی‌اند، با چه کسانی در ارتباط هستند که به این منابع مالی دسترسی دارند و دست به اختلاس‌های میلیاردی می‌زنند.»

روزنامه آرمان همچنین از رها شدن نوزاد سه روزه در کنار جاده خبر داده و از قول علی کفاشی رئیس جمعیت هلال احمر بادرود در استان اصفهان نوشته‌است: «این نوزاد در کنار جاده پیدا شده‌است و فیلمی که از این ماجرای تلخ به دست ما رسیده‌است، نشان می‌دهد که نوزاد بدون هیچ گونه پوششی و در حالی که روی تن او پوششی از پلاستیک قرار داده شده، در کنار جاده انداخته شده‌است.»

روزنامه جام جم، وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی، قطعنامه کمیته سوم سازمان ملل، کمیته حقوق بشر سازمان ملل، را دربارهٔ نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی «قطعنامه شرم‌آور» توصیف کرده‌است.

روزنامه جهان صنعت ضمن انتشار گزارشی دربارهٔ «پیامد بازماندن سه میلیون کودک از تحصیل» از «شکست در ریشه‌کنی بی‌سوادی» در ایران خبر داده‌است.

این روزنامه همچنین در خبری دیگر از «شناسایی چند پزشک در میان کارتن‌خواب‌ها» خبر داده و از قول محمدرضا آذرنیا، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران، نوشته‌است: «جمعیت یقه سفیدها یا همان افراد خاص و تحصیل‌کرده و حتی پزشک هم به معتادان اضافه شده که خودمان از میان پاتوق‌ها شناسایی کردیم.»

روزنامه جهان صنعت عکس یک خود را هم به دیدار علی جنتی از کتابفروشی‌های تهران اختصاص داده و نوشته‌است: در این دیدار کتابفروش‌ها مشکلات خود را با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کردند و از جمله به وی گفته‌اند: «کتابفروش‌ها مشکلات خود را با وزیر ارشاد مطرح کردند؛ دولت چیزی از ما نگیرد کافی است.»

روزنامه جوان عکس و تیتر یک خود را به برگاری مانور «الی بیت‌المقدس با حضور ۱۲۰ گردان رزمی بسیج» اختصاص داده و از قول محمدرضا نقدی فرمانده بسیج نوشته‌است: «نفوذ یعنی باور به اینکه دشمن ما دوست ما شده‌است.»

روزنامه شرق ضمن انتشار گزارشی دربارهٔ روایت‌های مختلف ارزان و گران‌شدن ماده مخدر شیشه در ایران نوشته‌است: «ارزان و گران‌شدن قیمت مخدر شیشه چرخه‌ای را در درون خود دارد» چرا که «افزایش مقابله به افزایش قیمت شیشه می‌رسد، افزایش قیمت، افزایش ناخالصی را به همراه دارد، افزایش ناخالصی، افزایش توهم و تهاجم و ایدز و انواع بیماری‌ها را در پی دارد و در نتیجه اینها مرگ معتادان بیشتر می‌شود.»

این روزنامه نوشته‌است: «شاید هدف این چرخه رسیدن به این نتیجه نباشد، اما این سؤال به وجود می‌آید که آیا هدف از این شل‌کن و سفت‌کن‌ها در چرخه تولید، عرضه و مصرف شیشه، تنها کنترل بازار پرآسیب اعتیاد است؟»

«داعش‌بازی در ورامین»

روزنامه قانون ضمن انشار عکس‌هایی از حمله به عبدالواحد موسوی لاری و همچنین عکسی از حسین نقوی حسینی نماینده ورامین جمعه مهاجمان به وزیر کشور دوره اصلاحات، این اقدام را «داعش بازی در ورامین» توصیف کرده‌است.

این روزنامه با تأکید براینکه «خودسرها به سخنرانی قانونی موسوی لاری حمله کردند»، نوشته‌است: «چند روزی از حوادث تروریستی در اروپا می‌گذرد. افکار عمومی و رسانه‌های ایران همه تیترهای خود را به این اقدامات اختصاص داده‌اند.

خبری در عرصه سیاست‌داخلی نیست اما ناگهان یک حمله خودسرانه نگاه‌ها را متوجه یک بحران قدیمی درعرصه سیاست‌ورزی داخلی ایران می‌کند. به طور قطع امروزه وقتی از داعش سخن گفته می‌شود، بیش از آنکه یک گروه شبه‌نظامی مدنظر باشد، به یک نگرش سیاسی اشاره می‌شود که به دیگران مجال نفس کشیدن نمی‌دهد. آنان که غیر از خودشان به هیچ‌کس اجازه حرف زدن نمی‌دهند در فرانسه، آلمان و سوریه جان انسان را می‌گیرند و در جغرافیایی دیگر نفس مخالف را می‌برند.»

به نوشته روزنامه قانون «ماجرا از جایی شروع شد که برگزاری همایشی با محوریت اصلاحات در ورامین از وزارت کشور مجوز گرفت. مراسمی که مدیریت آن در دست اصلاح‌طلبان بود اما با اقدامات افراطی‌های دلواپس به آشوب کشیده شد و این جماعت به سخنرانان مراسم حمله کردند. مانند همه کارشکنی‌ها، عده مجریان این اغتشاش اندک بود ولی صدایشان را بالا برده بودند. فریاد می‌کشیدند و تهدید می‌کردند «و درجریان این حمله «عمامه» موسوی لاری را هم از سرش افتاده‌است.

این روزنامه به نقل از شاهدان عینی به نقش حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین، در رهبری حمله به عبدالواحدموسوی لاری اشاره کرده و نوشته‌است: «جماعتی به دور نقوی حسینی جمع شده بودند و تهدید می‌کردند که اگر این بار اصلاح‌طلبان به شهرشان بیایند، هرچه دیدند از چشم خود دیدند و البته اظهارات نقوی حسینی نیز به این آشفتگی دامن می‌زد. هنگامی که وی با لحنی خاص فریاد می‌زد، وزیر کشور را به مجلس می‌کشانم تا دیگر این کارها صورت نگیرد.»

قانون نوشته‌است: حسین نقوی حسینی نماینده نزدیک به پایداری، گفته‌است: «پس از اینکه مردم ولایت‌مدار شهرستان قرچک شنیدند که اصلاح‌طلب‌ها نشستی در این شهر گذاشته‌اند که در آن تعدادی از محکومان و بازداشت‌شدگان حوادث ۸۸ در آن حضور دارند، به حضور آنان اعتراض کردند.»

این روزنامه با اشاره به اینکه در سال برگزاری انتخابات «اگر روند به همین صورت پیش برود که یک روز به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حمله شود و روز دیگر علی مطهری را در شیراز کتک بزنند و امروز هم عمامه از سر یک روحانی بکنند، باید فاتحه توسعه سیاسی، آزادی بیان و مردم‌سالاری دینی را خواند»، نوشته‌است: «دولت و در رأس آن رئیس‌جمهور که مسئولیت دفاع و حراست از قانون اساسی را دارد نیز باید نسبت به این فجایع هوشیارتر عمل کنند تا هر کس به صلاحدید خود افراد را فتنه‌گر، بی‌دین و مرتد نخواند.»

روزنامه اعتماد در تیتر یک خود «ایستادگی علیه گروه فشار»، از اقدام «بهنگام وزارت کشور در برابر حمله محفل دلواپسان ورامین به گردهمایی قانونی اصلاح طلبان» خبر داده و نوشته‌است که به «دستور وزیر کشور» قرار است «متخلفان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی» شوند.

این روزنامه با اشاره به اینکه «ابعاد حادثه ورامین به قدری بود که شب گذشته شایعاتی را مبنی بر برکناری استاندار تهران در شبکه‌های اجتماعی دامن زد»، اما قائم مقام وزیر کشور به اعتماد گفته‌است: «تغییر استاندار تهران را قویاً تکذیب می‌کنم.»

قائم مقام وزیر کشور به اعتماد گفته‌است: «آقای وزیر در مورد اتفاق قرچک به استاندار تهران دستور داد موضوع را پیگیری کند و همه عوامل شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شوند و گزارش آن را به وزیر کشور اعلام کند. با توجه به اینکه این دستور پنجشنبه شب اعلام شده‌است قطعاً باید به استاندار تهران هم فرصت لازم داده شود تا مسئله را به خوبی پیگیری کند اما شایعه تغییر استاندار تهران به هیچوجه صحت ندارد.»

نماینده ورامین؛ کسی برای فتنه‌گران مجوز صادر کند فتنه‌گر است، حتی اگر وزیر کشور باشد

حسین نقوی حسینی نماینده ورامین که به نوشته روزنامه اعتماد «روز پنج شنبه در جمع معترضان به مراسم اصلاح‌طلبان حضور داشت»، ضمن تأئید حضور خود در جمع برهم زنندگان سخنرانی عبدالواحد موسوی لاری، گفته‌است: «حمله به موسوی لاری کار خودشان بود» و «ما با هیچ کار مجوزداری مخالف نیستیم و هرگز نه چنین همایش‌هایی را به هم می‌زنیم، نه مخالفت می‌کنیم. اصلاً این طور نیست. اعتراض ما به حضور فتنه‌گران بود. اگر کسی برای حضور فتنه‌گران مجوز صادر کند فتنه‌گر است، حتی اگر وزیر کشور باشد.»

این نماینده مجلس با رد مخالفت خود با» مراسم مجوز دار»، گفته‌است: «من هرگز این حرف را نزدم که نباید این مراسم برگزار شود. کی گفته، غلط کرده هر کسی این حرف را زده»، و همزمان گفته‌است: «من نماینده مردم هستم. فتنه را خط قرمز نظام می‌دانم. از وزیر کشور و این و آن هم نمی‌ترسم و جایی که بتوانم هم با هر نوع فتنه و فتنه‌گری مقابله می‌کنم. ایشان دستور برخورد قضایی داده. من هم از همین‌جا قول برخورد با وزیر کشور در مجلس را می‌دهم و هفته آینده در قدم اول سؤال از وزیر کشور را مطرح می‌کنم. از نظر ما هر کس مجوز به حضور فتنه‌گران بدهد، خودش هم فتنه‌گر و شریک آنهاست. الان هم آماده هستم جریان برخورد با وزیر کشور را حتی تا استیضاح هم ادامه دهم.»

حسین نقوی حسینی دربارهٔ سخنانش در جمع مهاجمان به وزیر کشور گفته‌است: «من گفتم که اولاً اعتراض مردمی به حضور فتنه‌گران بود. نه اعتراض به مراسم و نشست و اجتماع. من این را در سخنرانی‌ام به شکل صریح و روشن گفتم که با هر گونه برگزاری همایش، نشست و گردهمایی قانونی موافقیم و حق همه جریانات و گروه‌های سیاسی می‌دانیم که با مجوز قانونی اجتماع داشته باشند» اما «آنچه مورد اعتراض ما است حضور فتنه‌گران، محکومان فتنه و بازداشت‌شدگان آن است.»

وی همچنین حمله به موسوی لاری را «حرکت مردمی» توصیف کرده و به اعتماد گفته‌است: «اولاً حرکت مردمی بوده و هیچ‌کس، یعنی نه سازمانی، نه نهادی، نه شخصی و نه جایگاهی پشت این قضیه بوده که سازماندهی کند. اگر قرار بود سازماندهی کنیم آنجا ده هزار نفر جمع می‌شدند. یک تعدادی از خانواده شهدا و فرزندان شاهد بودند و علما و روحانیون همین‌طور خودجوش آمدند. اعتراض هم فقط به حضور فتنه‌گران بوده. تیتر حرف‌شان هم این است که حضرت آقا فرمودند فتنه خط قرمز نظام است. هیچ‌کس در هیچ جایگاه و لباسی حق عبور از این خط قرمز را ندارد و ما اجازه نمی‌دهیم فتنه‌گران حضور داشته باشند.»

این نماینده اصول‌گرای مجلس نهم البته تأکید کرده‌است که از عنوان «فتنه گران» برای وزیر کشور دوره اصلاحات استفاده نکرده و گفته‌است: «من نگفتم آقای موسوی لاری جزو این افراد بوده. من کسان دیگری را می‌گویم.»

به نوشته روزنامه اعتماد، حسین نقوی حسینی اظهارات مقام‌های دولتی دربارهٔ «قانونی بودن» سخنرانی موسوی لاری در قرچک ورامین را رد کرده و گفه‌است: «همایش قانونی نبوده. می‌گویند همایش مجوز قانونی داشته. ما نخستین سوال‌مان این است که به چه کسی این مجوز داده شده است؟ حزب است، گروه‌است، چیست؟ این حزب و گروه و دسته مجوز دارد؟ ثبت وزارت کشور شده است؟ ما چیزی با عنوان جریان اصلاح‌طلب در شهرستان‌های قرچک و ورامین با مجوز وزارت کشور و تصویب ماده ۱۰ احزاب نداریم. وزارت کشور بگوید که اولاً به چه کسی مجوز داده‌است.»

ماجرای ورامین؛ «مایه سرافکندگی نظام»

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله‌ای با عنوان «پیش نیاز انتخابات» به ضمن اعتراض به مهاجمان به وزیر کشور نیز به شدت انتقاد کرده و دربارهٔ ماجرای حمله به وزیر کشور دوره اصلاحات نوشته‌است: «اینکه عده‌ای از شهروندان نظام جمهوری اسلامی نتوانند در امنیت کامل برای تشکیل اجتماعات قانونی اقدام نمایند و اظهارنظر کنند، به عنوان یک نقص بزرگ در کارنامه این نظام ثبت می‌شود و وجود چنین نقصی برای این تنها نظام اسلامی در جهان مایه سرافکندگی است.»

این روزنامه با اشاره به اینکه «روز پنج‌شنبه، تعدادی از افراد خودسر در قرچک ورامین با حمله‌ور شدن به حجت الاسلام موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات، که برای سخنرانی در جمع اصلاح طلبان منطقه ورامین به این شهر رفته بود، عمامه از سر وی انداختند و قصد داشتند مانع سخنرانی او شوند»، نوشته‌است: «هر چند این سخنرانی انجام شد، لکن این تاسف نیز برای تمام نیروهای انقلابی وعلاقمندان به نظام جمهوری اسلامی باقی ماند که چرا بعد از گذشت حدود ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و درحالی که کشورمان از یک نظام قانونمند اسلامی برخوردار است، هنوز عده‌ای به خود اجازه می‌دهند هر کاری که مایل هستند انجام دهند و به هیچ قانونی پای‌بند نباشند؟»

این روزنامه با تأکید براینکه «ایجاد امنیت و تأمین آزادی‌های قانونی برای عموم مردم، از پیش نیازهای انتخابات هستند و همه باید بپذیرند که مردم ایران با بلوغ فکری و رشد سیاسی بالائی که دارند این قدرت را دارند که سره را از ناسره تشخیص بدهند و به قیم و کسانی که به صورت فراقانونی برای آنها تعیین تکلیف کنند نیازی ندارند»، نوشته‌است که انتظار ایجاد امنیت و تأمین آزادی‌های قانونی «اختصاص به جناح اصلاحات ندارد، جناح مقابل اصلاحات نیز باید از همین حقوق برخوردار باشد.»

روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه «نکته قابل توجه در ماجرای روز پنج‌شنبه قرچک ورامین اینست که افراد خودسر برای ممانعت از سخنرانی وزیر کشور دولت اصلاحات و برهم زدن تجمع اصلاح طلبان، شعار «مرگ بر فتنه‌گر» می‌دادند»، نوشته‌است: «اگر قرار باشد هر کس به تشخیص خود اقدام به فتنه گر معرفی کردن افراد نماید، پس بسیاری از مردم که رئیس دولت دهم را شروع کننده فتنه می‌دانند باید او را به هر جا می‌رود تعقیب کنند.»

به نوشته این روزنامه، در کشوری که «قرار است حاکمیت با قانون باشد تشخیص اینکه چه کسی فتنه‌گر است باقانون است. وقتی مسئولین قانونی برای برگزاری یک تجمع اجازه صادر می‌کنند و سخنرانی افرادی را بلامانع تشخیص می‌دهند، کسی حق ندارد از چنین تجمعی ممانعت کند و مانع سخنرانی شود و اگر کسی به صدور مجوز ایرادی دارد باید از مجرای قانونی وارد شود و از هرگونه اقدام خلاف قانون و خودسرانه پرهیز کند.»

سرمقاله نویس روزنامه جمهوری اسلامی ضمن از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دولت حسن روحانی پرسیده‌است که «اگر شما در واقعه حمله به دکتر علی مطهری در شیراز با سرعت لازم اقدام می‌کردید، آیا واقعه قرچک ورامین رخ می‌داد؟»

این روزنامه یادآوری کرده‌است که «امنیت تجمع روز پنج‌شنبه قرچک ورامین، با معاونت امنیتی استانداری تهران ارتباط مستقیم پیدا می‌کند»، و نوشته‌است: «این سؤال مهم را باید استاندار تهران پاسخ دهد که چرا فردی که از نیروهای نشان‌دار دولت احمدی‌نژاد بوده و هست همچنان عهده‌دار معاونت امنیتی استانداری تهران است؟» و «چرا به این دستور رئیس‌جمهور روحانی که بارها خواستار کنار گذاشته شدن افراد غیرهمسو با دولت یازدهم از مسئولیت‌های مهم و حساس در بدنه وزارت کشور و استانداری‌ها و فرمانداری‌ها شده عمل نشده‌است.»

«آغاز فعالیت داعش در فضای مجازی ایران»

روزنامه بهار در تیتر یک خود با عنوان «داعش اینترنتی» از «حضور داعش در فضای مجازی» به زبان فارسی خبر داده‌است.

روزنامه بهار با اشاره به اینکه «این گروه از ماه سپتامبر فعالیت رسمی خود را در شبکه اجتماعی تلگرام آغاز کرده و اکنون حدود دویست کانال وابسته به این گروه تروریسی مشغول فعالیت جدی و عضوگیری هستند»، نوشته‌است: «چند روز پیش خبرهایی نیز در مورد آغاز به کار کانال فارسی تلگرام داعش منتشر شد که واکنش فرمانده نیروی انتظامی را نیز به دنبال داشت.»

این روزنامه از قول فرمانده نیروی انتظامی نوشته‌است: «دستگاه‌های امنیتی و انتظامی کشور اشراف اطلاعاتی خوبی بر فضای مجازی و تهدیدات این فضا دارند» و درحال حاضر «بعضی از از گردانندگان این شبکه‌های اجتماعی که با اهداف تروریستی راه‌اندازی شده‌اند شناسایی شده که غالب این افراد در خارج از کشور به سر می‌برند.»

روزنامه بهار با تأکید براینکه «عدم موفقیت داعش برای انجام عملیات در ایران باعث شده این گروه به نفوذ در کشور ازطریق شبکه‌های اجتماعی مبادرت ورزد»، به حضور «مستشاران» سپاه پاسداران در سوریه اشاره کرده و نوشته‌است: ایران «به واسطه مستشاران خود در سوریه مانع از پیشروی‌های داعش می‌شود. حال گروهی که توانسته در قلب اروپا عضوگیری کند و بیش از یک هفته‌است که پاریس را در بهت و وحشت فرو برده، نمی‌تواند این ضعف را برتابد که در کشوری در نزدیکی سوریه حتی نمی‌تواند عضوگیری کند چه رسد به انجام عملیات انتحاری یا تخریبی. به همین دلیل است که به یک شبکه اجتماعی پرطرفدار در ایران روی آورده؛ شبکه‌ای که به گفته مدیر تلگرام حدود ۲۰ میلیون عضو در ایران دارد و به راحتی در اختیار شهروندان قرار دارد.»

این روزنامه از «عضوگیری و انجام عملیات انتحاری» به عنوان «رمز نفوذ داعش به قلب کشورها» یاد کرده و نوشته‌است: این گروه «حالا با همین رمز علاوه بر کشورهای اروپایی، آمریکا و آمریکای جنوبی، ایران را خطاب قرار داده‌است» چرا که «جمهوری اسلامی ایران، یکی از بزرگترین دشمنان داعش در منطقه» است.

روزنامه بهار با اشاره به اینکه «تلگرام حدود ۶۰ میلیون کاربر در سطح جهان دارد»، نوشته‌است: همین تعداد عضو حتی اتحادیه اروپا را نیز نگران کرده‌است تا جایی که این اتحادیه روز گذشته در جلسه اضطراری خود به مسئله مقابله با فعالیت‌های سایبری داعش پرداخته‌است.»

XS
SM
MD
LG