لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۴

تجمع اعتراضی معلمان ایران در چندین شهر برگزار شد


تجمع اعتراضی معلمان در اهواز. ۱۰ اسفند ۱۳۹۳. منبع تصویر: ایلنا
تجمع اعتراضی معلمان در اهواز. ۱۰ اسفند ۱۳۹۳. منبع تصویر: ایلنا

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گروه‌هایی از معلمان، صبح روز یک‌شنبه ۱۰ اسفند در برخی از نقاط ایران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

خبرگزاری ایلنا، دلیل برگزاری این تجمع‌ها را اعتراض به بودجه درنظرگرفته شده برای وزارت آموزش و پرورش در سال آینده و «اعمال تبعیض بین کارکنان دولت» ذکر کرده‌است.

خبرنگاران ایلنا همچنین از حضور مشهود ماموران امنیتی در این تجمعات خبر داده‌اند اما گزارشی از وقوع درگیری یا بازداشت معترضین در دست نیست.

این خبرگزاری نوشت که این تجمع‌ها بدون شعار دادن برگزار شده اما معلمان پلاکاردهایی را به همراه دارند که روی آن‌ها نوشته شده‌است «ما از فرق می‌نالیم، نه از فقر»، «معلم فرهنگ‌ساز جامعه را دریابید.»

به گفته خبرگزاری ایلنا، این تجمع‌های اعتراضی در استان‌های خراسان رضوی، لرستان، هرمزگان، کردستان، خوزستان، فارس و قزوین برگزار شده‌است.

این خبرگزاری همچنین تعداد معلمان تجمع‌کننده در مقابل ساختمان مجلس در تهران را تا ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح روز یک‌شنبه حدود ۶۰۰ نفر ذکر کرده‌است.

پیش از این کانون صنفی معلمان ایران از وزارت کشور درخواست کرده بود که مجوز برگزاری تجمعی در تهران و در مقابل مجلس شورای اسلامی در روز ۱۰ اسفند را صادر کند.

تاکنون گزارشی درباره موافقت وزارت کشور با این تجمع منتشر نشده‌است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:55 0:00
لینک مستقیم

تعدادی از معلمان معترض در تهران و قزوین به خبرگزاری ایلنا گفته‌اند که دلیل اعتراض آنان «تبعیض‌های صورت گرفته در سیستم آموزش کشور و اجرانشدن بندهایی از قانون خدمات کشوری مرتبط با کارکنان دولت» است.

به گفته خبرگزاری ایلنا، معلمان حاضر در تجمع‌های اعتراضی روز یک‌شنبه خواستار اجرای شرط بند ۵ مادهٔ ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری هستند که به دولت اجازه می‌دهد برای مشاغل هم‌سطح کاردانی حداکثر ۷۰۰ امتیاز برای کارشناسی ۱۵۰۰ و برای کارشناسی ارشد به بالا ۲۰۰۰ امتیاز برای افزایش فوق‌العاده شغل در نظر بگیرد.

در همین حال محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران، روز سوم اسفند گفته بود که معلمان به «بودجه سال آینده وزارت آموزش و پرورش و مشکلات معیشتی» اعتراض‌هایی دارند.

این در حالی است که علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش، یک‌شنبه ۲۳ آذر، از رشد ۲۳ درصدی بودجه این وزارتخانه در لایحه بودجه سال ۹۴ خبر داده بود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در بهمن ماه اعلام کرد که این وزارتخانه، نامه پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان مطالبات فرهنگیان را از دولت دریافت کرده‌است.

در هفته‌های گذشته نیز معلمان در شهرهای مختلف ایران دست به اعتصاب، تحصن و یا تجمع زده‌اند.

همچنین در روزهای ابتدایی دی ماه، حدود شش هزار معلم در سراسر ایران با امضای طوماری خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس، از به گفته آنان برخوردهای سیاسی با مشکلات معیشتی‌شان، اعلام نارضایتی کرده بودند.

XS
SM
MD
LG