لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۴

مرگ یک کارگر بر اثر «ضرب و شتم ماموران شهرداری تهران»


خبرگزاری کار ایران، ایلنا، روز ۲۶ مرداد از مرگ علی چراغی، کارگر ۴۱ ساله، در بیمارستان پس از «ضرب و شتم» توسط «چهار مامور گشت سد معبر شهرداری تهران» خبر داده‌است.

به گزارش این خبرگزاری علی چراغی، که با وانت‌بار به خرید و فروش ضایعات اقدام می‌کرده، ۱۶ مرداد بر اثر «ضرب و شتم توسط چهار مامور گشت سد معبر منسوب به ناحیه ۴ منطقه ۴ شهرداری تهران» در بیمارستان بستری شده و روز پنج‌شنبه ۲۳ مردادماه در بیمارستان نورافشار تهران درگذشته‌است.

ابوالفضل چراغی، پسر ۱۴ ساله علی چراغی، که در روز حادثه همراه پدرش بوده، مدعی شده که یکی از ماموران با «پنجه‌بکس به سمت چپ سر پدرش ضربه زده‌است.»

خبرگزاری ایلنا روز دوشنبه به نقل از یک مامور گشت سد معبر شهرداری که نخواسته نامش فاش شود، خبر داد که بیشتر ماموران سد معبر شهرداری به «باتوم، پنجه‌بوکس و گاز اشک‌آور» مجهزند.

غلامحسن محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، روز دوشنبه از اجازه حمل باتوم، گاز اشک‌آور و پنجه‌بوکس توسط ماموران این سازمان اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به گفته ابوالفضل چراغی این درگیری پس از آن رخ داده که «ماموران سد معبر شهرداری» می‌خواسته‌اند حوالی اتوبان باقری نبش خیابان ۱۹۶ غربی، ماشین وانت پدرش را «توقیف» کنند اما پدرش گفته که آنها حق توقیف وانت را ندارند و باید با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

ابوالفضل چراغی گفت که پدرش قصد تماس با پلیس را داشته اما یکی از مأموران شهرداری «از پشت، دست‌های پدرش را گرفته و دیگر مأموران مشغول ضرب و شتم او شده‌اند.»

وی با بیان اینکه یکی از مأموران با «پنجه‌بکس» به سمت چپ سر پدرم ضربه‌ای وارد کرد افزود: «من قصد نزدیک شدن به پدرم را که بی‌هوش روی زمین افتاده بود داشتم اما مأموران به گمان اینکه پدرم تمارض می‌کند ضربه‌ای به من زدند و اجازه نزدیک شدن به پدرم را ندادند.»

به گفته ابوالفضل چراغی بعد از دخالت مغازه‌داران محل، هر چهار مأمور سوار بر وانت خود شده و گریخته‌اند.

خبرگزاری ایلنا همچنین تصویر گزارش پزشکی قانونی را منتشر کرده که در تاریخ ۱۸ مرداد «اصابت جسم سخت به سر» علی چراغی را تائید کرده‌است.

بر اساس این گزارش، خانواده مقتول پرونده‌ای را در شعبه ۱۰ بازپرسی مجتمع جنایی تهران تشکیل داده‌اند و ۱۱ نفر از مغازه‌داران و اهالی محل نیز در این باره شهادت داده‌اند.

خبرگزاری ایلنا همچنین مصاحبه‌هایی با شاهدان عینی این حادثه منتشر کرده‌است. تعدادی از این شاهدان «ضرب و شتم آقای چراغی توسط مأموران شهرداری و ضربه به سر وی» را تائید کرده‌اند.

پیش از این گزارش‌هایی درباره برخورد «نامناسب مأموران شهرداری» با دست‌فروشان منتشر شده‌است.

گروه «دانشجویان مدافع رهایی طبقه کارگر»، چهارشنبه دوم بهمن‌ماه ۱۳۹۲، با تجمع در مقابل شهرداری تهران به کشته شدن یک جوان دست‌فروش در مترو که به گفته آنها به دلیل برخورد نامناسب مأموران شهرداری خودکشی کرده بود اعتراض کردند.

مسئولان متروی تهران اما اعلام کردند که این اتفاق «یک خودکشی عادی» بوده‌است.

XS
SM
MD
LG