لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۵:۲۴

رئیس پلیس آگاهی: احتمال کشف در پرونده اسیدپاشی‌های اصفهان وجود دارد


پس از گذشت بیش از هفت ماه از اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در اصفهان، رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی با اشاره «وجود چندین مظنون اصلی» تأکید کرد که «احتمال کشف» در این پرونده وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، محمدرضا مقیمی، روز دوشنبه ۲۸ اردیبهشت، در حاشیه همایش رؤسای پلیس آگاهی سراسر کشور گفت: «در همایشی که امروز در ستاد ناجا برگزار می‌شود، قرار است از نظر کارشناسان برای رسیدگی به پرونده اسیدپاشی اصفهان استفاده کنیم.»

در همین حال به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای مقیمی تصریح کرد: «درباره این پرونده چند مظنون دستگیر شده‌است، یکی از آن‌ها فردی بود که در اصفهان اقدام به سرقت منازل می‌کرد و بعد از سرقت منازل را آتش می‌زد.»

وی در عین حال اضافه کرد: «وی مظنون اصلی حادثه اسیدپاشی نبود اما دستگیری وی سبب شد تا جرایم سریالی سرقت منازل کمتر شده و با دستگیری وی امنیت منازل بیشتر شود.»

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی روز ۲۴ اسفند ۹۳، نیز گفته بود که اطلاعات اسیدپاشی‌های اصفهان در حال جمع‌آوری است و «به نکات خوبی هم رسیده‌ایم.»

با این حال این پرونده پس از گذشت بیش از هفت ماه هنوز فرجامی نیافته و در همین حال حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور ایران، روز ۲۱ اردیبهشت گفت که عوامل آن هنوز شناسایی نشده‌اند.

این درحالی است که به گفته اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده سابق نیروی انتظامی، از ابتدای سال ۹۳ تا بهمن ماه این سال «۳۱۸ مورد اسیدپاشی» صورت گرفته‌است که اغلب عاملان آن دستگیر شده‌اند.

با این حال مقامات نیروی انتظامی و قوه قضائیه احتمال فرار متهم یا متهمان اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در اصفهان را یک «گمانه‌زنی» دانسته و گفته‌اند که نمی‌توان فرار آنان را «قطعی» عنوان کرد.

در همین رابطه، حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزیر کشور ایران، پیش از این از بررسی «۱۹۱ هزار» نفر برای شناسایی عوامل این جنایت خبر داده و اعلام کرده بود که نمی‌توان درباره خروج متهم اصلی از کشور با «قاطعیت» سخن گفت.

ناصر جورکش، پدر سهیلا جورکش، از «قربانیان» اسیدپاشی‌های اصفهان، آبان ماه ۹۳ گفته بود که پلیس با استفاده از دوربین‌های ترافیکی به راحتی می‌تواند «دو موتورسوار» عامل این اسیدپاشی را ردیابی کند.

به گفته آقای جورکش، غیر از دوربین‌های ترافیکی، یک ایستگاه آتش‌نشانی خیابان محل حادثه هم دوربین مداربسته دارد و پلیس می‌تواند از فیلم این دوربین مداربسته نیز استفاده کند.

رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، برای اولین بار روز ۲۷ آبان ۹۳ از وجود «فیلم‌هایی» در ارتباط با اسیدپاشی‌های اصفهان خبر داده بود که به گفته او «نشان می‌دهد» عامل اسیدپاشی‌های اصفهان «مشکلات روانی» دارد.

آقای زرگرپور پس از این سخنان خود تاکنون گزارشی از نتیجه بازبینی این فیلم‌ها ارائه نکرده‌است.

XS
SM
MD
LG