لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۹

بازتاب مطلب «مشرق نیوز» با مضمون «سوء قصد» به پسران نتانیاهو


بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل

رسانه‌های اسرائیل به عکس و گزارشی توجه کرده‌اند که وب‌سایت خبری ایرانی «مشرق نیوز» با مضمون «هدف قرار دادن» دو پسر نخست‌وزیر اسرائیل منتشر کرده بود.

وبسایت «مشرق نیوز» یکشنبه پنجم بهمن عکسی از یائیر و آونر نتانیاهو، دو پسر بنیامین نتانیاهو را در کنار والدین خود منتشر کرده و آنها را به عنوان هدفی برای گلوله نشان داده بود.

شبکه ده تلویزیونی اسرائیل یکشنبه پنجم بهمن و روزنامه هاآرتص دوشنبه ششم بهمن با بازنشر خبر «مشرق نیوز» از آن به عنوان طرح احتمالی جمهوری اسلامی ایران جهت ترور فرزندان نخست‌وزیر کنونی و رهبران پیشین اسرائیل یاد کرده‌اند.

«مشرق نیوز» همچنین نام شائول اولمرت و گیلعاد و شارون را در کنار اسامی یائیر و آونر نتانیاهو منتشر کرده بود.

شائول اولمرت تنها پسر اهود اولمرت، و گیلعاد و عمری شارون، دو پسر آریل شارون، نخست وزیران پیشین اسرائیل هستند.

از سایت «مشرق نیوز» به عنوان یکی از رسانه‌های نزدیک به دستگاه‌های امنیتی ایران نام برده می‌شود.

«مشرق نیوز» این عکس و اسامی را یک هفته پس از کشته شدن جهاد مغنیه، فرزند عماد مغنیه، منتشر کرد.

جهاد مغنیه در حمله هوایی که به اسرائیل نسبت داده می‌شود، در بلندی‌های سوری جولان کشته شد.

سرتیپ پاسدار محمد علی الله دادی، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران، محمد حسن عیسی، از فرماندهان حزب الله و نیز شمار دیگری در آن حمله کشته شدند.

این وب‌سایت نوشته بود، پس از حمله موشکی به کاروان حزب الله در سوریه، از حزب الله انتظار «شکار» فرزندان سران اسرائیل را دارد.

برخی کارشناسان می‌گویند، بنظر می‌رسد که این وب‌سایت با این کار خواسته است به سران اسرائیل «هشدار» بدهد که اگر پسر جوان عماد مغنیه را کشته‌اند، پسران خود آنها نیز ممکن است کشته شوند.

با وجود این، برخی جستجوهای بعدی در وبسایت «مشرق نیوز» این احتمال را مطرح می‌کند که این عکس و گزارش از خروجی این وب‌سایت حذف شده باشد.

رسانه‌های ایران در روزهای گذشته تصاویر زیادی از جهاد مغنیه را در کنار آیت‌الله علی خامنه‌ای و حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و نیز در کنار قاسم سلیمانی فرمانده شاخه قدس سپاه پاسداران ایران منتشر کرده بودند.

حزب الله و ایران کشته شدن عماد مغنیه را نیز که فرمانده نظامی حزب الله بود و با جمهوری اسلامی ایران ارتباط‌های نزدیکی داشت، به اسرائیل نسبت داده بود؛ عماد مغنیه در فوریه ۲۰۰۸ در انفجاری در دمشق کشته شد.

وبسایت «مشرق نیوز» در حالی نام پسران سه نخست وزیر دو دهه اخیر اسرائیل و عکس پسران جوان نتانیاهو را منتشر کرده بود که ساعاتی قبل از آن، حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران ایران، گفت «انتقامی خاص» از اسرائیل گرفته خواهد شد.

حسین سلامی شنبه چهارم بهمن گفته بود، در پاسخ به خون‌های ریخته شده در قنیطره «حتما کار خاصی انجام خواهد شد».

محمدرضا نقدی، فرمانده بسیج نیز یکشنبه پنجم بهمن گفت، «شهادت الله‌دادی، مجوز پاسخ دادن به اسرائیل است».

محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران، نیز در روزهای گذشته بر تلاش «تا نابودی» اسرائیل تاکید کرد.

XS
SM
MD
LG