لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۰

مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا در تهران


فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز شنبه به همراه یک هیئت سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد. وی که برای دیداری یک روزه به تهران زفته است، روز شنبه با محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی دیدار و گفتگو و در پایان این دیدار در یک نشست خبری مشترک با آقای ظریف شرکت کرد.

آقای ظریف در این نشست خبری از جمله سفر خانم موگرینی در تهران را آغازی نو خواند و گفت چهار بیانیه مشترک میان ایران و اتحادیه اروپا امضا خواهد شد.

علی محجوبی رئیس دفتر معاون پارلمان آلمان درباره اهمیت سفر هیئت اروپایی به ایران به رادیو فردا می‌گوید گسترش هرچه بیشتر روابط اتحادیه اروپا با ایران مثبت است.

گزارش جواد کوروشی از سفر فدریکا موگرینی به تهران
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:51 0:00
لینک مستقیم

به گزارش خبرگزاری آلمان فدریکا موگرینی در نشست خبری مشترک از جمله با اشاره به مشکلات بانکی که ایران برای اتصال به شبکه بانکی جهانی دارد، گفت شرکت‌ها و طرف‌های معامله با ایران هم با این دشواری روبرو هستند.

خانم موگرینی گفت شماری از بانک‌ها به خاطر ترس از جریمه‌های مالی آمریکا تمایلی به بازگشایی روابط پولی و مالی با ایران ندارند و اتحادیه اروپا هم نمی‌تواند این بانک‌ها را مجبور به برقراری روابط مالی با بانک‌های ایرانی کند اما اتحادیه تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات بانکی به کار خواهد گرفت.

قرار است در سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران دربارهٔ گشایش دفتر دیپلماتیک دائمی این اتحادیه در تهران مذاکره شود. بحران سوریه و وضعیت حقوق بشر در ایران از دیگر محورهای رایزنی‌های مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی با مقامات ایرانی است.

در آستانه سفر فدریکا موگرینی به ایران بیش از ۶۰ نماینده پارلمان اروپا در نامه‌ای خطاب به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از او خواسته‌اند تا در سفر خود به تهران گفت‌وگو دربارهٔ مسائل حقوق بشری را در اولویت برنامه‌هایش قرار دهد و از این سفر به عنوان فرصتی برای طرح مشکلات مربوط به حقوق بشر در ایران استفاده کند.

XS
SM
MD
LG