لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۱

رئیس جدید دادگاه انقلاب تهران منصوب شد


موسی غضنفرآبادی، رئیس جدید دادگاه انقلاب تهران
موسی غضنفرآبادی، رئیس جدید دادگاه انقلاب تهران

با حکم رئیس کل دادگستری استان تهران موسی غضنفرآبادی، نماینده سابق بم در مجلس، به عنوان رئیس جدید دادگاه انقلاب تهران منصوب شد.

مراسم معارفه آقای غضنفرآبادی و تودیع محمد موحدی آزاد، رئیس سابق دادگاه انقلاب، صبح روز شنبه ۸ خرداد، برگزار شد.

موسی غضنفرآبادی نماینده دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس و از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری بود که در انتخابات هفتم اسفند ۹۴ موفق به راهیابی به مجلس نشد.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نهم روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت و در آخرین نطق خود در مجلس به معترضان انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و همچنین دولت حسن روحانی شدیداً حمله کرده بود.

آقای غضنفر آبادی گفته بود که «وقتی تفکر خطرناک اینکه یا باید با آمریکا کنار بیاییم یا به طور دائم تحت فشارهای آمریکا باشیم، توسط برخی مسئولین رواج پیدا می‌کند که تصویر آن در برجام دو و سه مشاهده می‌شود آیا نباید دلواپس بود؟».

محمد موحدی آزاد، رئیس سابق دادگاه انقلاب تهران، در سال ۹۴ با حفظ سمت به عنوان دادستان انتظامی قضات منصوب شده بود.

وی پیش از انتصاب به سمت رئیس دادگاه انقلاب قاضی برخی از پرونده‌های مهم از جمله ترور علی رازینی، رئیس وقت دادگستری استان تهران و همچنین پرونده هواپیماربایی مشهور توسط دو برادر به نام‌های خالد و رسول حردانی و همدستانشان بود که فیلم «ارتفاع پست» ابراهیم حاتمی کیا براساس داستان این هواپیماربایی ساخته شده‌است.

آقای موحد همچنین پیش از این رئیس شعبه ۵۴ تجدید نظر دادگاه انقلاب بود که پس از اعتراض‌ها به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ حکم بسیاری از زندانیان سیاسی، در این شعبه، تأیید شده و یا تغییر یافته بود.

XS
SM
MD
LG