لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۱

«داعش»، اوکراین و ایران محورهای سخنرانی اوباما اعلام شدند


باراک اوباما، رییس‌جمهوری ایالات متحده
باراک اوباما، رییس‌جمهوری ایالات متحده

باراک اوباما، رییس‌جمهوری ایالات متحده قرار است روز چهارشنبه دوم مهر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرده و در جریان آن به موضوعات مختلفی چون مسئله حمله هوایی به مواضع «حکومت اسلامی» (داعش سابق)، بحران اوکراین، ویروس ابولا و مناقشه هسته‌ای با ایران بپردازد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان از قول یک مقام ارشد دولت آمریکا می‌نویسد آقای اوباما قرار است در سخنرانی خود از اقدام کشورش در بمباران مواضع «حکومت اسلامی» در سوریه که بدون تایید شورای امنیت سازمان ملل یا دولت سوریه صورت گرفته است، دفاع کند.

به گفته این مقام آمریکایی، بخش اعظم سخنرانی روز چهارشنبه آقای اوباما اما، قرار است بر ادامه روند تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه «داعش» متمرکز باشد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات دولتی آمریکا می‌گویند باراک اوباما قرار است در سخنان روز چهارشنبه خود، بر نقش اساسی و محوری ایالات متحده در تشکیل این ائتلاف و در مقابله با «داعش» تاکید کند.

به گفته این مقامات، آقای اوباما قرار است هم‌چنین اقدامات آمریکا در چاره‌‌‌جویی برای مسائل اوکراین و بحران ابولا را تبیین کند.

این مقامات به آسوشیتدپرس گفته‌اند که این روش‌ها شامل افزودن بر تحریم‌ها علیه روسیه، و اعزام سه هزار نظامی آمریکایی به غرب آفریقا برای کمک به مهار ابولا است.

این منابع می‌افزایند رییس‌جمهوری آمریکا هم‌چنین قرار است در سخنرانی خود به مذاکراتی که با ایران برای حل مناقشه هسته‌ای در جریان است اشاره کند.

باراک اوباما قصد دارد روز چهارشنبه برای نخستین بار با حیدر العبادی نخست‌وزیر جدید عراق ملاقات کند.

رییس‌جمهوری آمریکا بعد از ظهر چهارشنبه نیز در جلسه فوق‌العاده شورای امنیت شرکت خواهد کرد که طی آن قرار است اعضای این شورا در مورد صدور قطعنامه جدیدی علیه گروه داعش تصمیم‌گیری کنند.

این قطعنامه در صورت تصویب از تمامی کشورها خواهد خواست تا از جذب شهروندان‌شان به عنوان نیروی جدید برای گروه‌های تروریستی نظیر داعش و سفر آنها به دیگر مناطق برای پیوستن به این گروه‌ها جلوگیری کنند.

XS
SM
MD
LG