لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۱

«تنها یکی از دو فرد دستگیرشده» مظنون حمله به مسجد کبک است


پلیس شهر کِبک کانادا می‌گوید تنها یکی از دو نفری که در ارتباط با حمله به مسجد شهر کِبک دستگیر شده‌اند مظنون به انجام حمله است و فرد دوم شاهد عینی ماجراست.

ایزابل فرلند، مسئول دادگاه شهر کبک، در این رابطه، پیش از این از دستگیری دو مظنون به نام‌های «الکساندر بیسونت و محمد الخضر» سخن گفته بود.

اما به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از آن پلیس کبک اعلام کرده است که تنها یکی از آنها مظنون به انجام این حمله است.

پلیس کبک مشخص نکرده است کدامیک از دو فرد دستگیر شده همچنان مظنون است اما «منبعی آشنا با جزئیات رویداد» به خبرگزاری رویترز گفته است که هم‌اینک تنها دانشجویی به نام «الکساندر بیسونت» به عنوان مظنون این حمله شناخته می‌شود.

عصر روز یک‌شنبه ۱۰ بهمن تیراندازی در مسجد شهر کبک شش کشته و ۱۲ زخمی برجای گذاشت. این حمله زمانی صورت گرفت که بیش از ۵۰ نفر در این مسجد حضور داشتند.

پس از آن پلیس فردی را در محل تیراندازی دستگیر کرد و فرد دومی نیز داخل خودرویش در نزدیکی محل و در حالی که با شماره اضطراری تماس گرفته و برای کمک به پلیس اعلام آمادگی کرده بود، دستگیر شد.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، و فیلیپ کویار، نخست‌وزیر ایالت کبک، هردو این حمله را «اقدامی تروریستی» دانسته‌اند اما مقام‌های پلیس در مورد انگیزه فرد مظنون از انجام این حمله اطلاعی نداده‌اند.

در همین حال، دفتر نخست‌وزیری کانادا خبر می‌دهد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، طی تماسی تلفنی با آقای ترودو این رویداد را به مردم کانادا تسلیت گفته و اعلام کرده است که آمریکا برای هرگونه کمک لازم در این خصوص آماده است.

کانادا و ایالت کبک به طور کل کمتر شاهد اقدامات تروریستی یا تنش مذهبی بوده است اما در یک رویداد مرتبط، تابستان گذشته فرد یا افرادی در اواسط ماه رمضان یک سر خوک را در جلوی درب اصلی مرکز فرهنگی اسلامی شهر کبک قرار داده بودند.

XS
SM
MD
LG