لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۰۹

اصلاح قانون مطبوعات ایران؛ وعده‌های روحانی در هاله‌ای از ابهام


به گزارش ایسنا روز پنجشنبه شانزدهم مرداد، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در سفر به چهار محال و بختیاری در جمع خبرنگاران و مسئولان دولتی گفت: «قانون مطبوعات ایران نیاز به اصلاحات دارد».

آقای روحانی همچنین از علاقه‌مندی دولت به ارتباط دوسویه با خبرنگاران و رسانه‌ها صحبت کرده و گفته‌است که دولت از نقد آنها استقبال می‌کند.

همزمان روز پنجشنبه حسن روحانی به مناسبت روز خبرنگار دیداری با خانواده محمود صارمی داشته و در آنجا نیز از اقدام دولت برای «تهیه لایحه مربوط به فعالیت انجمن صنفی خبرنگاران» خبر داده‌است.

در ایران ۱۷ مرداد روز کشته شدن محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری ایرنا، در سال ۱۳۷۷ در شهر مزار شریف به دست طالبان، روز خبرنگار نامیده می‌شود.

عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار و دست‌اندرکار مسائل مطبوعاتی در تهران، در گفت‌وگو با رادیو فردا می‌گوید: «این بحث نکات مبهمی دارد. در آن هیچ صحبتی از وضعیت کنونی نشده‌است، چیزی که آقای روحانی وعده یک‌ساله آن را داده بود. بحثی را هم که الان مطرح می‌کنند، برای انجمن‌های صنفی است که روزنامه‌نگاران با آنها مرتبط شوند».

عیسی سحرخیز در ادامه می‌افزاید: «بنابراین باید دید که این لایحه چگونه تدوین می‌شود، عطف به ماسبق می‌شود یا خیر و اگر می‌شود آیا اگر این لایحه تصویب شود انجمن صنفی منحل خواهد شد؟ یا چیز دیگری جایگزین آن خواهد شد که در آن‌صورت یک عقب‌گرد خواهد بود».

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:17 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG