لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۰

موج انتقاد در فیس‌بوک به «شکار یک دایناسور» توسط استیون اسپیلبرگ


بسیاری از افراد در فیس‌بوک فکر کردند که اسپیلبرگ به‌راستی یک دایناسور واقعی را کشته‌است
بسیاری از افراد در فیس‌بوک فکر کردند که اسپیلبرگ به‌راستی یک دایناسور واقعی را کشته‌است

استیون اسپیلبرگ، کارگردان سرشناس آمریکایی، به تازگی با موجی از انتقاد از سوی جمع زیادی از کاربران فیس‌بوک مواجه شده که او را متهم به کشتن یک دایناسور می‌کنند.

به نوشته روزنامه بریتانیایی «ایندیپندنت»، این موج پس از آن به راه افتاد که یکی از اهالی واشینگتن به نام «جی برَنزکام» صحنه‌ای از فیلم پارک ژوراسیک را در صفحه فیس‌بوک خود پست کرده و زیر آن به شوخی متنی انتقادی علیه اسپیلبرگ نوشت.

او زیر این عکس با اشاره به نام استیون اسپیلبرگ نوشت: «عکس شرم‌آور یک شکارچی که برای تفریح خود یک دایناسور از نوع سه‌شاخ‌چهره (Triceratops) را به قتل رسانده و با خوشحالی با این حیوان عکس هم می‌گیرد. لطفاً این عکس را به اشتراک بگذارید تا آبروی این فرد منفور پیش جهانیان برود.»

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، وب‌سایت «بیزینس اینسایدر» و منابع مختلف دیگر، چیزی نگذشت که این عکس دست‌کم ۳۲ هزار بار در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته شد و بیش از ۵۷۰۰ اظهارنظر درباره آن پست شد که درصد بالایی از آن در محکوم کردن «این عمل» استیون اسپیلبرگ بود.

محکوم کردن شکار و قتل حیوانات در رسانه‌های اجتماعی، به طور وسیع، امری رایج است اما به نوشته رسانه‌های مختلف، در این مورد، تعداد زیاد اظهارنظرهای کاربرانی که متوجه نشده‌اند که نسل دایناسورها ۶۶ میلیون سال است منقرض شده تعجب‌آور است.

یکی از کاربران فیس‌بوک در صفحه یادشده نوشته‌است: «این استیون اسپیلبرگ است، کارگردان فیلم پارک ژوراسیک!» و دیگری در پاسخ نوشته‌است که «هر کس می‌خواهد باشد، نباید این حیوان زبان‌بسته را می‌کشت.»

بعضی کاربران دیگر استیون اسپیلبرگ را «بی‌رحم» و «منفور» خطاب کرده و گفته‌اند که دیگر هیچ‌وقت فیلم‌های او را تماشا نخواهند کرد.

به نوشته رسانه‌ها، تعداد این دست اظهارنظرها بسیار زیاد بوده و ازجمله کاربر دیگری نوشته‌است که «جدی می‌گویم اگر جلوی این کار را نگیریم این سه‌شاخ‌چهره‌های بیچاره منقرض می‌شوند.»

«جی برنزکام»، فردی که با پست عکس اسپیلبرگ و این شوخی، باعث به راه افتادن این واکنش‌ها شده پس از مشاهده تعداد زیاد این اظهارنظرها تشویق شده و هم‌اینک عکس دیگری را از اسپیلبرگ منتشر کرده‌است.

در این عکس تازه، استیون اسپیلبرگ در صحنه‌ای از فیلم «آرواره‌ها»، ساخته ۱۹۷۵، بر روی یک کوسه سوار شده‌است.

«جی برنزکام» زیر این عکس نوشته‌است: «لطفاً به شناسایی این قاتل بی‌رحم کوسه‌ها که به طور غیرقانونی حیوان می‌کشد کمک کنید.»

XS
SM
MD
LG