لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۲

ولایتی: در جنوب تهران پنج میلیون نفر بیمارستان مجهز ندارند


علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس بیمارستان مسیح دانشوری می‌گوید، در منطقه ری در جنوب تهران تنها دو بیمارستان «بسیار قدیمی» وجود دارد و پنج میلیون نفر از ساکنان جنوب و «حاشیه شهر تهران» از نبود بیمارستان‌های مجهز «رنج می‌برند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآن‌لاین، آقای ولایتی، شامگاه شنبه ۱۵ آبان گفت: «بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود پنج میلیون نفر در مناطق جنوبی و حاشیه شهر تهران زندگی می‌کنند که از حداقل درآمدها برای امرار معاش برخوردارند به همین خاطر باید هرچه زودتر به فکر احداث بیمارستان‌های مجهز و پیشرفته دراین مناطق بود.»

وی اضافه کرد: «به عنوان نمونه هم‌اکنون در جنوبی‌ترین نقطه تهران یعنی در منطقه ری فقط دو بیمارستان بسیارقدیمی وجود دارد که... به دلیل مشکلات جدی ساختاری قادر به ارائه خدمات باکیفیت بالا به مردم و مراجعین نیستند و اکثر مردم از این بابت سال‌هاست که رنج می‌برند.»

آقای ولایتی خواستار ایجاد «بیمارستان جامع» در منطقه ری شد و همچنین از برنامه‌ریزی سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیریت بیمارستان‌های عرفان تهران برای ساخت یک بیمارستان مجهز در این منطقه خبر داد.

محمدمهدی کلانتریان، مدیرکل دفتر طرح‌های عمرانی وزارت بهداشت، فروردین ماه ۹۲ از بازسازی ۱۱ بیمارستان فرسوده تهران خبر داده و بیمارستان شهرری را یکی از این بیمارستان‌ها ذکر کرده بود.

وی با بیان اینکه هزینه و زمان مورد نیاز برای مقاوم‌سازی بیمارستان‌های فرسوده تهران کافی نیست، از طرح جایگزینی و توسعه ۳۸ بیمارستان جدید در تهران خبر داده بود.

براساس آمار ثبت شده در سایت وزارت بهداشت ایران، ۱۷۳ بیمارستان دولتی و خصوصی در تهران وجود دارد.

مسعود فلاحی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، آذر ماه سال ۹۲ تعداد بیمارستان‌های فعال ایران را ۹۰۰ بیمارستان ذکر کرده بود.

پیش از این حسن هاشمی، وزیر بهداشت ایران، از برنامه این وزارتخانه برای ساخت بیمارستان‌های زنجیره‌ای خبر داده‌است.

وزارت بهداشت ایران جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ تفاهم‌نامه‌ای را با شرکت مپنا از شرکت‌های بزرگ زیرمجموعه وزارت نیرو برای سرمایه‌گذاری این شرکت در ساخت بیمارستان‌های زنجیره‌ای و ساخت تجهیزات بیمارستانی در داخل کشور امضا کرده‌است.

عباس علی‌آبادی، مدیرعامل مپنا، از آمادگی این شرکت برای سرمایه‌گذاری حدود هزار میلیارد تومان در گام اول اجرای این تفاهم‌نامه خبر داده‌است.

وزیر بهداشت، ۱۸ شهریور نیز از برنامه این وزارتخانه برای واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام خود به بخش خصوصی خبر داده بود.

به گفته آقای هاشمی برای تکمیل ۲۸۸ پروژه نیمه‌تمام وزارت بهداشت، حدود شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اجرای این پروژه‌ها با روند فعلی حدود ۲۰ سال زمان می‌برد.

XS
SM
MD
LG