لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۳۱

نیویورک‌تایمز: شرکت‌های ترامپ ۶۵۰ میلیون دلار مقروض‌اند


تحقیقات روزنامه نیویورک‌تایمز در مورد وضعیت مالی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش روی آمریکا، نشان می‌دهد که بدهی او دو برابر مبلغی است که اعلام کرده و او از جمله از بانک مرکزی چین نیز قرض گرفته‌است.

به نوشته این گزارش، شرکت‌های متعلق به دونالد ترامپ «دست‌کم» ۶۵۰ میلیون دلار مقروض‌اند.

نیویورک تایمز شنبه سی‌ام مرداد نوشته‌است، تحقیقات این روزنامه نشان داده که ترامپ به طیف وسیعی از سرمایه‌گذاران و از جمله به عواملی که او در کارزارش آنها را هدف حمله قرار می‌دهد، متکی است.

این تحقیق برای نیویورک تایمز از سوی مؤسسه‌ای که متخصص امور املاک و مستغلات است، در مورد شرکت‌ها، ساختمان‌های اداری و زمین‌های گلف ترامپ صورت گرفته‌است.

این تحقیق می‌گوید، بخش مهمی از ثروت او مشروط به سه توافق‌نامه میان وی و شریکان است که آنها نیز روی‌هم‌رفته سه میلیارد دلار وام دارند که هر چند مسئولیت بازپرداخت وام آنها مستقیماً بر دوش ترامپ نیست اما در تعیین کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌های مشترک آنها نقش دارد.

بر اساس این تحقیق، ساختمان اصلی دفاتر شرکت‌های او در منهتن نیویورک، که ترامپ یکی از صاحبان آن است، ۹۵۰ میلیون دلار به «بانک چین»، و گروه عظیم مالی «گلدمن زاکس» قرض دارد.

آقای ترامپ در یک سال اخیر بارها علیه چین موضع گرفته و آن را کشوری که «به آمریکا تجاوز می‌کند» توصیف کرده‌است.

به‌نوشته نیویورک‌تایمز، مثال دیگر، هتل ترامپ در لاس وگاس است که نام او بر روی نمای بیرونی ساختمان حک شده و فعلاً او صاحب پنجاه درصد سهام این هتل است؛ این هتل شش سال پیش ۱۹۰ میلیون دلار وام گرفت و نیمی از قرض همچنان گریبانگیر ترامپ است.

ترامپ در ۱۰۴ صفحه‌ای که در مورد وضعیت مالی خود به نهادهای فدرال ارائه کرده، مدعی بود که تنها ۳۱۵ میلیون دلار به «گروهی کوچک از وام‌دهندگان» قرض دارد.

اما تحقیق نیویورک تایمز حاکی است که او تنها به بخشی از قرض‌های خود و شرکتش اشاره کرده‌است.

دونالد ترامپ خود را بازرگانی موفق و متکی به خود با ده میلیارد دلار سرمایه شخصی معرفی می‌کند و مدعی است که می‌تواند «موفقیت شخصی» خود را برای اقتصاد آمریکا نیز تکرار کند.

نیویورک تایمز و دونالد ترامپ در دوره اخیر با یکدیگر شدیداً درگیر اختلاف بوده‌اند؛ ترامپ با خشم گفته بود ممکن است نگذارد گزارشگران نیویورک تایمز کارزار انتخابات او را پوشش دهند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داده که هزینه تبلیغاتی ستاد ترامپ از هشت میلیون و چهارصد هزار دلار در ماه ژوئیه به هجده میلیون و پانصد هزار دلار در ماه اوت افزایش یافته‌است.

ستاد ترامپ در روزهای گذشته با هزینه نزدیک به پنج میلیون دلار پخش تبلیغ‌های تلویزیونی را در ایالات مهم فلوریدا، اوهایو، پنسیلوانیا و کارولینای شمالی آغاز کرده‌است.

ستاد ترامپ همچنین از دو هفته پیش فعالیت انتخاباتی در اسرائیل را گسترش داد؛ از میان صدها هزار نفر از ساکنان دو تابعیتی اسرائیلی- آمریکایی، ۳۵۰ هزار بزرگسال از حق رای در آمریکا برخوردارند.

تازه‌ترین نظرسنجی‌های انجام شده برای این آخر هفته در آمریکا نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون تا هشت در صد جلوتر از ترامپ است.

XS
SM
MD
LG