لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۵
مذاکرات وین اتریش
مذاکرات وین اتریش

وزیر خارجه بریتانیا: مذاکرات هسته‌ای تا ۱۰ تیر سال آینده تمدید شد

فيليپ هاموند، وزير امور خارجه بريتانيا، با اظهار این‌که طرفین مذاکره هسته‌ای «پیشرفت قابل توجهی» داشته‌اند گفت که مهلت این مذاکرات تا پایان ژوئن (۱۰ تیر سال آینده) تمدید شد.

۱۳:۳۶ ۳.۹.۱۳۹۳

ديدار و گفت‌وگوی جان کری، وزير امور خارجه آمريکا با کاترين اشتون، سرپرست گروه ۱+۵ در وين پايان يافت. آقای کری، هم‌اکنون در حال دیدار با محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران است.

۱۳:۳۳ ۳.۹.۱۳۹۳

وزیر امور خارجه چین افزوده است که با توجه به «تعداد زیاد مسائل حرفه‌ای و تکنیکی که هنوز نیاز به بحث‌های دقیق و پیچیده دارند»، ایران و قدرت‌های جهانی باید درباره احتمال ادامه مذاکرات گفت‌وگو کنند.

۱۳:۲۷ ۳.۹.۱۳۹۳

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین که روز دوشنبه به وین سفر کرده، گفته است که ایران و قدرت‌های جهانی «بالاخره به یک توافق دست خواهند یافت».

۱۳:۲۴ ۳.۹.۱۳۹۳

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نیز بر وجود «فاصله چشمگیر» در مواضع گروه ۱+۵ با ایران در مذاکرات هسته‌ای تاکید کرده است.

۱۳:۱۸ ۳.۹.۱۳۹۳

در روز پایانی مذاکرات، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران احتمالا با وزرای خارجه گروه ۱+۵ دیدار می‌کند.

دامنه و ابعاد برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران، چگونگی ادامه فعالیت تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی و نحوه رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، موارد اصلی اختلاف میان طرفین است.

۱۳:۱۸ ۳.۹.۱۳۹۳

فرانک‌والتر اشتاینمایر، وزیر امور خارجه آلمان به شبکه تلویزیونی ARD گفته است که موضع ایران و ۱+۵ «همچنان در مسائل زیادی با هم فاصله دارد».

۱۳:۱۷ ۳.۹.۱۳۹۳

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه نیز که در وین به سر می‌برد، با اشاره به ضرب‌الاجل سوم آذر گفته است: «این ضرب‌الاجل ما را ناچار می‌سازد که مثبت باشیم و برای تفاهم تلاش کنیم».

با وجود این و به گزارش رویترز، آقای فابیوس نیز تاکید کرده است که «هنوز اختلافاتی وجود دارند که باید حل بشوند».

۱۳:۱۷ ۳.۹.۱۳۹۳

در روز ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۱+۵، همه طرف‌ها از مسائل و اختلافات باقی‌مانده سخن گفته‌اند هرچند یک منبع نزدیک به هیئت روسیه به خبرگزاری اینترفکس گفته است که هنوز نمی‌توان این وضعیت را به شکست تعبیر کرد.

به گزارش اینترفکس، کنستانتین آلکسیف، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه نیز، دوشنبه سوم آذر، با ابراز امیدواری درباره رسیدن به یک «تصمیم» درباره پرونده هسته‌ای ایران، گفته است که «راه آسانی در پیش نیست».

آقای آلکسیف تاکید کرده که روسیه مایل است «طرف‌های مذاکرات به اجماع برسند».

۱۳:۱۳ ۳.۹.۱۳۹۳

هانا کاویانی، خبرنگار اعزامی رادیو فردا به وین می‌گوید که در روز ضرب‌الاجل، دستیابی به توافق جامع و نهایی عملا منتفی شده و ایران و ۱+۵ در تلاش برای یافتن «چارچوبی برای ادامه مذاکرات» هستند.

بنا بر این گزارش، در یک سال گذشته تنها امری که مشخص شده «سند اقدام مشترک جامع» است.

XS
SM
MD
LG