لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۴

کشته شدن «۲۳ غیرنظامی» در یمن بر اثر حمله هوایی


شورشیان شیعه حوثی در یمن می‌گویند که روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت، یک حمله هوایی نیروهای ائتلاف عربستان در جنوب غربی یمن باعث کشته شدن ۲۳ غیرنظامی شده که شماری از آنها زن و کودک هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام نظامی نزدیک به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری فعلی یمن که از حمایت عربستان برخوردار است، تأیید کرده که در یک حمله نیروهای ائتلاف عربستان در این منطقه ۲۰ غیرنظامی کشته شده‌اند؛ وی تأکید کرده که این تلفات «در نتیجه یک اشتباه» رخ داده است.

خبرگزاری سبا، نزدیک به حوثی‌های مورد حمایت ایران، می‌گوید که حمله هوایی ائتلاف عربستان یک خودرو حامل غیرنظامیان را در شهر موزع در جنوب غرب شهر تعز هدف قرار داده و در این حمله شش کودک نیز کشته شده‌اند.

بنا بر این گزارش، مسافران این خودرو که برای خرید مایحتاج به شهر بَرَح رفته بودند در مسیر برگشت هدف این حمله قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ائتلاف به رهبری عربستان سعودی هنوز واکنشی به این خبر نداشته است.

این ائتلاف از دو سال پیش برای بازگرداندن دولت عبدربه منصور هادی به قدرت علیه حوثی‌ها وارد عملیات نظامی شده و تلفات غیرنظامی این عملیات همواره با انتقادهای زیادی مواجه بوده است.

در همین حال، روز چهارشنبه، یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل، اعلام کرد که شیوع وبا در یمن در چند هفته اخیر به مرگ ۲۰۹ تن انجامیده و بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۰۰ تن نیز در معرض این بیماری قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دفتر یونیسف در یمن اعلام کرد که مرگ و میر بر اثر وبا در این کشور جنگ‌زده به مرز هشدار رسیده است.

روز دوشنبه صلیب سرخ جهانی نیز دربارهٔ شیوع وبا در یمن هشدار داده بود.

سازمان بهداشت جهانی نیز می‌گوید حدود هفت میلیون و ششصدهزار نفر در یمن در مناطقی زندگی می‌کنند که با خطر ابتلا به وبا روبه‌رو هستند.

بنا بر آمار سازمان بهداشت جهانی، نزاع یمن تاکنون بیش از ۸ هزار کشته و در حدود ۴۰ هزار مجروح برجای گذاشته است.

خبر تلفات جدید غیرنظامیان در نزدیکی تعز در یمن در حالی مخابره می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، قرار است روز شنبه برای گفت‌وگو درباره سیاست‌های منطقه‌ای وارد عربستان سعودی شود.

XS
SM
MD
LG