لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۴

۱۷ مخالف حکومت بحرین به ۱۵ سال زندان محکوم شدند


دادگاهی در بحرین ۱۷ «فعال سیاسی» شیعه را به اتهام دست داشتن در بمب‌گذاری ماه آوریل سال گذشته که منجر به زخمی شدن چهار مامور پلیس شد هر یک به ۱۵ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حکم این دادگاه روز یک‌شنبه ۲۷ اسفند صادر شد و بر اساس آن، این ۱۷ تن به جرم «اقدام به سوءقصد به منظور قتل» محکوم شده‌اند.

بنا بر این گزارش، این افراد متهم‌اند که بمبی کنارجاده‌ای را در روستای شیعه‌نشین عَکَر منفجر کرده‌اند که بر اثر آن چهار نفر از ماموران یک گشت پلیس که از منطقه می‌گذشت زخمی شده‌اند.

در همین حال روز یک‌شنبه خبرگزاری دولتی بحرین گزارش داد یک کارگر آسیایی‌تبار که در روستای مُحَرّق در شرق بحرین مشغول کار بود بر اثر یک «اقدام تروریستی» و انفجار یک بمب دست‌ساز از ناحیه دست زخمی و به بیمارستان منتقل شده‌است.

بحرین که کشوری با اکثریت شیعه است حکومتی متشکل از اقلیت سنی دارد و سرکوب اعتراضات شیعیان که خواستار برقراری پادشاهی مشروطه در این کشور هستند از دو سال گذشته تاکنون دست‌کم ۸۰ کشته برجای گذاشته است.

حکومت بحرین بارها ایران را متهم به مداخله در امور داخلی این کشور کرده است و روز دوم اسفندماه پس از انتشار خبر دستگیری یک «هسته تروریستی مرتبط با ایران» در بحرین، منامه ضمن متهم کردن سپاه پاسداران به سازمان‌دهی این هسته، اعلام کرد که گروه مزبور قصد ترور شخصیت‌های بحرینی و حمله به ساختمان‌های دولتی و فرودگاه بحرین را داشت.

وزارت کشور بحرین ۲۸ بهمن‌ماه نیز از کشف و متلاشی کردن یک «هسته تروریستی» متشکل از هشت نفر که به گفته این وزارتخانه با «ایران، عراق و لبنان» مرتبط بودند خبر داد؛ ایران این اتهامات را رد می‌کند.

پیش‌تر دیوان عالی بحرین احکام زندان ۱۳ تن از رهبران معترضان را که ۱۲ نفر از آن‌ها شیعه‌مذهب هستند تایید کرد این احکام از پنج سال زندان تا حبس ابد است.

شیعیان بحرین می‌گویند که از سوی حکومت مورد تبعیض قرار می‌گیرند. حکومت بحرین اما وجود هرگونه تبعیضی را رد می‌کند.
XS
SM
MD
LG