لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۶

احمدی‌نژاد: کشورهای اروپايی ابرها را تخليه می کنند تا باران به ايران نرسد


محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری ایران، روز پنج‌شنبه گفته است کشورهای غربی برای ايجاد خشکسالی در برخی مناطق جهان از جمله ايران «طراحی و برنامه ريزی» کرده اند و مانع رسیدن ابر های بارش زا به ایران می شوند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وی به عنوان منبع این گفته خود از «یک مقاله یک سیاستمدار غربی» و «اخباری که صحت آن در مورد وضعیت آب و هوا مورد تأیید قرار گرفته‌است» نام برد ولی اشاره‌ای به نام این «سیاستمدار غربی» یا مشخصات و جزئیات آن «اخبار تأیید شده» نکرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، رئیس جمهور ایران این مطلب را در سفر خود به اراک و در مراسم گشایش سد «کمال صالح» در استان مرکزی بیان کرد.

وی در سخنرانی خود در این مراسم گفت: «بر اساس اخباری که صحت آن در مورد وضعیت آب و هوا مورد تایید قرار گرفته‌است، کشورهای اروپایی با استفاده از تجهیزاتی خاص، به گونه‌ای عمل کرده‌اند که ابرها تخلیه شده و ابرهای بارش‌زا به کشوری‌های منطقه از جمله ایران نرسد.»

وی افزود که «این یک حادثه طراحی شده‌است» و در ادامه گفت: «این موضوع از طریق مراجع حقوقی کشورمان پیگیری خواهد شد و این کار زشت نباید ادامه پیدا کند.»

به گفته محمود احمدی‌نژاد، در «مقاله آن سیاستمدار غربی»، از «خشک شدن مناطقی از کره زمین از سمت ترکیه و ایران تا شرق آسیا» سخن گفته شده و محدوده ترسیم شده در این مقاله، «بخش‌هایی را شامل می‌شود که آنها از تمدن‌سازی و فرهنگ‌آفرینی کشورهای این محدوده درهراسند.»

وی هدف کشورهای اروپایی «از انجام این اقدامات» را «ایجاد تنش و تخاصم در آب‌های مرزی کشورها» دانست.

ایران در ناحیه خشک جهان قرار دارد به طوری که ۲۵ درصد خاک آن در مناطق فراخشک، ۴۰ درصد در مناطق خشک و ۲۵ درصد در مناطق نیمه‌خشک قرار گرفته‌است.

مخالفت کامل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با طرح منوریل احمدی‌نژاد

به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد، شامگاه چهارشنبه پیش از سفر به اراک، در قم طی نشستی با مسئولان این شهر دیدار کرده و بر اتمام پروژه قطار شهری قم و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از این پروژه تأکید کرد.

وی خواستار آن شد تا به خاطر وجود حرم فاطمه معصومه، خواهر امام هشتم شیعیان، در این شهر و حضور زائران، مدیریت شهری قم «آینده‌نگر» باشد و خطاب به مسئولان گفت که «اجازه ندهید در این راه موانع، کار را متوقف کند.»

در همین رابطه، روزنامه «۱۹ دی»، روزنامه استان قم، بامداد پنج‌شنبه در خبری با عنوان «پاسخ رئیس جمهور را جامعه مدرسین داد»، از «مخالفت کامل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» با طرح قطار هوایی شهری محمود احمدی‌نژاد در قم خبر داد.

در این خبر آمده‌است که «آیت‌الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین تاکید کرد که این جامعه به شدت با عبور منوریل از روی سطح و مخدوش شدن وجه حرم مطهر مخالف است.»

بنا بر این گزارش، اعضای شورای اسلامی شهر قم نامه‌ای را برای مخالفت با این طرح به دفتر ریاست جمهوری ارسال کرده‌اند و روز چهارشنبه نیز در خصوص بحث منوریل قم، قرار جلسه‌ای با محمود احمدی‌نژاد و دیگر دست‌اندرکاران داشته‌اند.

روزنامه استان قم می‌افزاید که «آیت‌الله مؤمن نیز ضمن تأیید سخنان آیت‌الله یزدی اعلام کردند که اهمیت شهر قم به عنوان پایگاه حوزه علمیه و عش آل محمد بیش از این است که با چنین تصمیماتی مخدوش شود.»

آقای احمدی‌نژاد در زمان تصدی شهرداری تهران نیز، با روی آوردن به پروژه احداث مونوریل در تهران، قطار شهری پایتخت را برای حل معضل ترافیکی این کلان‌شهر ناکافی می‌دانست.

با این حال در زمان تصدی محمدباقر قالیباف، پروژه منوریل که موضوع پایان‌نامه دانشگاهی محمود احمدی‌نژاد بود، مسکوت ماند و شهرداری بار دیگر بر توسعه قطار شهری متمرکز شد.
XS
SM
MD
LG