لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۱

بسیج یک میلیون ربات برای تولید آیفون و آی‌پد


رسانه‌های اقتصادی چین اخیرا گزارش دادند که یک شرکت بزرگ تولیدات کامپیوتری در تایوان به نام «فاکسکان» (Foxconn) که سازنده اکثر محصولات «اپل» مثل آی‌پد و آیفون است در نظر دارد طی سه سال آینده حدود یک میلیون ربات را به جای نیروی کار انسانی در مراکز تولیدی خود به کار بگیرد.

شرکت «فاکسکان» بزرگترین تولیدکننده وسایل الکترونیک در تایوان است و هم‌اینک نیز حدود ۱۰ هزار ربات در خط تولید آی‌پد و آیفون در کارخانجات این شرکت مشغول به کار هستند.

به‌کارگیری یک میلیون ربات در خط تولید این شرکت ظرفیت نیروی کار آن را دو برابر خواهد کرد که در حال حاضر حدود ۹۲۰ هزار نفر است.

البته وب‌سایت تجاری «فوربز» با نقل این خبر از قول رسانه‌های چینی یادآوری می‌کند که مقامات این شرکت هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.

کارشناسان می‌گویند حدود ۵۰ درصد از روند ساخت و تولید وسایل الکترونیک در آینده می‌تواند توسط ربات‌ها انجام شود.

در عین حال کارشناسان کار و اشتغال معتقدند که ربودن موقعیت‌های شغلی انسان‌ها توسط ربات، در ابعاد بسیار محدودی روی خواهد داد. به باور کارشناسان، در درازمدت به‌کارگیری ربات باعث افزایش کارایی خواهد شد و بنابراین ظرفیت و امکان اشتغال را نیز افزایش خواهد داد.

گزارش‌های جدید اقتصادی نشان می‌دهند که گوشی‌های آی‌فون شرکت اپل، پرفروش‌ترین تلفن‌های همراه در سراسر جهان است.

در چهارماهه دوم سال جاری میلادی، شمار گوشی‌های فروخته شده شرکت اپل از ۸ میلیون به بیش از ۲۰ میلیون دستگاه رسید. در حالی که در همین دورهٔ زمانی، فروش تلفن‌های همراه نوکیا از حدود ۲۴ میلیون گوشی به ۱۷ میلیون کاهش پیدا کرده‌است.

بر اساس این گزارش در حال حاضر میزان نقدینگی شرکت اپل ۷۶ میلیارد دلار برآورد شده، که این میزان از کل نقدینگی دولت ایالات متحده آمریکا بیشتر است.

اپل یک شرکت چندملیتی آمریکایی است که در زمینه تولید لوازم الکترونیکی و نرم‌افزار فعال است و سخت‌افزارهایی که اخیرا تولید کرده از جمله، آی‌پاد، آی‌مک، مک‌بوک و آی‌فون نیز با استقبال زیادی روبه‌رو شده‌است.
XS
SM
MD
LG