لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۶

برگزاری جشنواره فرهنگی در اسکاتلند با کمک مالی ایرانیان


«جشنواره فرهنگی ایرانی در ادینبورگ» که دو هفته است جریان داشته است، شنبه، ۱۶ فوریه (۲۸ بهمن) بکار خود پایان می‌دهد. این جشنواره که از سال ۲۰۰۹ در اسکاتلند آغاز بکار کرده است، هر دو سال، یکبار برگزار می‌گردد.

در گفت‌وگو با مسئول برگزاری این جشنواره از او پرسیدیم که این دوره جشنواره با چه استقبالی روبرو شد؟
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:32 0:00
لینک مستقیم

سارا خردمند در ادینبورگ (ادینبرا): امسال بیشتر از سال‌های پیش بیننده داشتیم، و کسانی که می‌آیند در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند طوری است که بعد از آن می‌آیند و با ما صحبت می‌کنند و علاقه نشان می‌دهند.

ما این تاثیر را می‌بینیم و شاهدیم که شرکت در این برنامه‌ها برایشان مثبت بوده و نسبت به ایران و فرهنگ ایرانی کنجکاوتر می‌شوند و این مسئله برای ما ارزش دارد.

به یاد دارم که یک نفر بعد از کلاس آموزشی که در موزه اسکاتلند در مورد آلات موسیقی ایرانی برگزار کرده بودیم با ما تماس گرفت و گفت که از این برنامه خیلی لذت برده و تا حالا آلات موسیقی به این شکل ندیده بوده و دوست دارد این کار را ادامه بدهد.
یک چنین تماس‌هایی وقتی با ما گرفته می‌شود خیلی برای ما ارزش دارد.

بعضی وقت‌ها در سطح کوچک‌تر و برخی اوقات در سطح بزرگتر ولی در کل فکر می‌کنم به یک سری اهدافمان دست یافته‌ایم ولی طبیعی است که آدمی به‌یک‌باره به همه اهدافش دست پیدا نمی‌کند.
امیدوارم بتوانیم به تلاش‌های خودمان ادامه بدهیم و در درازمدت به همه اهدافمان برسیم.




یکی از جنبه‌های مهم کار شما در تداوم برگزاری این جشنواره، منابع مالی شماست. شما منابع مالی‌تان را از سوی نهادها و سازمان‌های فرهنگی تامین می‌کنید. آیا توانستید در این دوره حامیان مالی جدیدی را برای ادامه کارهایتان در جشنواره‌های بعدی به کمک تشویق کنید؟

کسانی که حامیان مالی این فستیوال هستند یک سری از آنها ایرانیانی هستند که در بریتانیا زندگی می‌کنند و دوست دارند که پشتوانه برنامه‌های فرهنگی باشند و یک سری هم نهادهای فرهنگی هستند که در بریتانیا فعالیت می‌کنند.

امسال ما توانستیم برای اولین بار با «آرتس اند بیزینس اسکاتلند» همکاری داشته باشیم و از ما پشتیبانی مالی کردند و امیدواریم این همکاری را بتوانیم کماکان برای سال‌های آینده ادامه بدهیم.

یک سری هم کسانی که در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ مثل «بنیاد میراث ایران» که در لندن است از ما پشتیبانی مالی کرده بودند باز هم امسال فعالیت خودشان و حمایتشان را ادامه دادند.

و ما کماکان امیدواریم که رابطه‌مان را با کسانی که از ما پشتیبانی مالی کرده‌اند حفظ کنیم.

اگر یک سری از شنوندگان شما دوست دارند عکس‌هایی از برنامه‌های فستیوال و فعالیت‌های ما را تماشا کنند می‌توانند لطفا به صفحه فیس‌بوک ما مراجعه کنند. به صفحه‌ای به نام «ادین برا ایرنین فستیوال» که آلبوم‌های عکس از برنامه‌های متعدد در آنجا به نمایش گذاشته شده است.

همین طور هم یک سری رسانه‌های ایرانی و بریتانیایی در مورد فستیوال گزارش‌هایی تهیه کرده‌اند که هموطنان ما برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آنها در این صفحه فیس‌بوک مراجعه کنند.
XS
SM
MD
LG