لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۶

بیش از یکصد تن در آتش‌سوزی کارخانه پوشاک در بنگلادش کشته شدند


عکسی از آتش‌سوزی‌های قبلی در داکا، پایتخت بنگلادش.
عکسی از آتش‌سوزی‌های قبلی در داکا، پایتخت بنگلادش.
آتش‌سوزی در یک کارخانه تولید پوشاک در حومه داکا، پایتخت بنگلادش که شنبه شب، چهارم آذر، روی داد دست‌کم ۱۱۲ کشته بر جای گذاشته‌است.

مقام‌های سازمان آتش‌نشانی بنگلادش به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که این آتش‌سوزی در ساختمان هفت‌طبقه کارخانه «تَزرین فَشنز» روی داده‌است و آتش‌نشانان تا بامداد یک‌شنبه ۱۰۰ جسد را از این ساختمان خارج کرده‌اند.

به گفته این منبع، ۱۲ تن دیگر که سعی کرده‌بودند با پریدن از طبقات این ساختمان خود را از این حریق نجات دهند، بر اثر جراحت‌هایشان در بیمارستان جان باخته‌اند.

دلیل این آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست و مقامات دستور تحقیق در این مورد را صادر کرده‌اند.

سرگرد «محمد محبوب»، مدیر عملیات آتش‌نشانی بنگلادش به آسوشیتدپرس گفت که جستجو برای اجساد هم‌چنان ادامه دارد و تعداد کشته‌شدگان این حادثه ممکن است بیش از رقم اعلام شده باشد.

به گفته محمد محبوب، این ساختمان خروجی اضطراری نداشته و به این خاطر که حریق از طبقه همکف آغاز شده و هر سه راه‌پله ساختمان نیز از این طبقه می‌گذرد، کارگران در طبقات بالا مانده و راه خروج نداشته‌اند.

این مقام آتش‌نشانی افزود که «اگر دست‌کم یک خروجی اضطراری در این ساختمان تعبیه شده‌بود شمار تلفات این حادثه به مراتب کمتر از این بود.»

بنگلادش در حدود چهار هزار کارخانه تولید پوشاک دارد که بسیاری از آنها از جهت ایمنی نواقص زیادی دارند.

این کشور هر ساله در حدود ۲۰ میلیارد دلار از محل صادرات پوشاک که عمده آن به ایالات متحده و اروپا صادر می‌شود درآمد دارد.

پوشاک تولیدی در بنگلادش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای غربی ازجمله کارفور، وال‌مارت، مارکس اند اسپنسر، تسکو، و جی‌سی پنی به فروش می‌رسد.

روز یک‌شنبه در حادثه‌ای دیگر که در چیتاگونگ، دومین شهر بزرگ بنگلادش روی داد، فروریختن یک پل روگذر نیمه‌تمام بر روی یک بازار پرتردد، دست‌کم ۱۴ کشته برجای گذاشت.
XS
SM
MD
LG