لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۵

ژرار دوپاردیو غذاهای آذربایجانی را در باکو تبلیغ می‌کند


صحنه‌ای از آگهی غذای آذربایجانی توسط ژرار دوپاردیو (Gerard Depardieu) (سمت چپ)
صحنه‌ای از آگهی غذای آذربایجانی توسط ژرار دوپاردیو (Gerard Depardieu) (سمت چپ)
به گزارش رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، ژرار دوپاردیو که چند ماه پیش در اعتراض به سیستم مالیاتی فرانسه تابعیت این کشور را ترک کرد و از دولت روسیه تابعیت گرفت، چندی پیش در گروزنی، مرکز جمهوری چچن، آپارتمانی خریداری کرده و در روزهای اخیر نیز در یک آگهی تجاری برای معرفی غذاهای آذربایجانی شرکت کرده است.

در فیلم تبلیغاتی کوتاهی که توسط اداره گردشگری جمهوری آذربایجان تهیه شده و در شبکه‌های بین المللی مثل «یورونیوز» نیز پخش شده است این هنرپیشه معروف فرانسوی از اغذیه محصول جمهوری آذربایجان تعریف و تمجید می‌کند.

در این فیلم تبلیغاتی در حالیکه ژرار دو پاردیو غذاهای گوناگونی را مزه می‌کند راوی فیلم از زیبایی‌های طبیعی این کشور سخن می‌گوید. وی در فاصله کوتاهی بین مزه کردن غذاها رو به دوربین می‌گوید: «کشوری که یک چنین غذاهای خوشمزه‌ای دارد حتما کشور هوشمندی است.»

رسانه‌ای جمهوری آذربایجان اولین بار در ژوئیه سال ۲۰۱۱ اعلام کردند که این هنرپیشه فرانسوی قرار است در آگهی‌های تجاری ایفای نقش کند.

این اولین بار نیست که ژرار دوپاردیو در آگهی‌های بازرگانی کشورهای ناحیه قفقاز شرکت می‌کند. وی در سال ۲۰۱۱ نیز در آگهی تجارتی خطوط هوایی ارمنستان (آرماویا) شرکت کرد.

اوایل ماه جاری نیز پس از وقوع آتش‌سوزی در مرتفع‌ترین ساختمان مسکونی و لوکس شهر گروزنی باری دیگر نام ژرار دو پاردیو بر سر زبان‌ها افتاد. رمضان قدیراف رئیس دولت محلی چچن یک آپارتمان در همین مجموعه مسکونی به وی اهدا کرده بود. برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی پس از وقوع این حادثه نوشته بودند که احتمالا سهل‌انگاری این هنرپیشه و به خواب رفتن با یک سیگار روشن باعث وقوع این آتش‌سوزی شده است.

اهدا شهروندی روسیه فقط ظرف چند روز توسط ولادیمیر پوتین به آقای دوپاردیو بسیار جنجال‌برانگیز شد. بسیاری از شهروندان جمهوری‌های سابق اتحاد شوروی از این اقدام خشمگین شده و می‌گفتند در شرایطی که روند کسب شهروندی و گذرنامه روسیه برای دیگران چند سال طول می‌کشد چطور می‌توانند ظرف چند روز به یک نفر این تابعیت را اهدا کنند.

علاوه بر این ژرار دوپاردیو مدتی هم همنشین گلناره کریم‌اف دختر اسلام کریم‌اف رهبر خودکامه ازبکستان بوده است. آنها در ماه ژانویه امسال با یکدیگر یک ویدئوی موسیقی ضبط کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG