لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۵

دریافت برترین نشان نوآوری آمریکا توسط پروفسور پیمان


پروفسور غلامعلی پیمان، متخصص و جراح چشم و مخترع شیوه‌ای از جراحی چشم.
پروفسور غلامعلی پیمان، متخصص و جراح چشم و مخترع شیوه‌ای از جراحی چشم.
پروفسور غلامعلی پیمان، متخصص و جراح چشم و مخترع شیوه‌ای از جراحی چشم برای ترمیم عدسی چشم، موسوم به لیزیک (LASIK)، بالاترین نشان دانش و فناوری ایالات متحده را از باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا دریافت کرد.

در مراسم اهدا نشان طلای فناوری و نوآوری در واشینگتن، ژرفای دانش پرفسور غلامعلی پیمان و اختراعات و نوآوری‌هایش در زمینه علم چشم پزشکی مورد تقدیر قرار گرفت.

گزارشی در این باره:

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:23 0:00
لینک مستقیم
پروفسور غلامعلی پیمان، متخصص در دانش چشم‌پزشکی و فناوری‌های مربوط به آن و استاد چشم‌پزشکی در دانشگاه تولین در نیوارلئان در آمریکا، از جمله ۱۲ متخصصی است که موفق شد عالی‌ترین نشان نوآوری آمریکا در زمینه علم و فناوری، یعنی مدال ملی فناوری و نوآوری ایالات متحده را از باراک اوباما، رئیس جمهوری آن کشور دریافت کند.

پرفسور پیمان تاکنون ۱۳۶ اختراع و نوآوری را به نام خود به ثبت رسانده است که شاید در این میان روش لیزیک برای جراحی چشم، معروفترین و شناخته‌شده‌ترین آنها باشد.

در این روش با استفاده از پرتو لیزر برای از جمله ترمیم خطای شکست نور در چشم استفاده می‌شود و افراد می‌توانند با کنار گذاردن ابزارهای کمکی مانند عینک، دیدی صحیح و روشن داشته باشند.


ویدئوی اهدای مدال ملی فن‌آوری و نوآوری ایالات متحده به پروفسور غلامعی پیمان

باراک اوباما در مراسم اعطای نشان‌های فناوری و نوآوری ایالات متحده که در واشینگتن برگزار شد در ابتدای سخنانش گفت: باعث خشنودی و افتخار من است که حضور این افراد با استعداد را به کاخ سفید خوش‌آمد بگویم و کسب بالاترین مدال افتخار آمریکا در زمینه اختراع و اکتشاف، یعنی مدال ملی علوم را به آنها تبریک بگویم.

در این مراسم در معرفی پرفسور پیمان گفته شد اهدای مدال ملی فناوری و نوآوری به غلامعلی پیمان از دانشگاه پزشکی دانشگاه آریزونا و متخصص چشم‌پزشکی در این ایالت به دلیل ابداع روش جراحی لیزیک جهت تصحیح دید و گسترش دانش در زمینه جراحی‌های چشم است.

پرفسور غلامعلی پیمان زاده شیراز است. او در ۱۹ سالگی برای تحصیل پزشکی عازم آلمان شد و پس از گذراندن دوره تخصصی چشم‌پزشکی در دانشگاه اسن به آمریکا رفت.

همکاران پرفسور پیمان در تمجید از مقام وی او را در زمینه تدریس، تحقیق و کارهای بالینی چشم‌پزشکی از سرآمدان این رشته معرفی کرده‌اند.

پرفسور پیمان در بیانیه‌ای، دریافت نشان ملی فناوری و نوآوری ایالات متحده آمریکا را افتخاری دانست و با ابراز خوشحالی از این که ابتکارهای او توانسته زندگی افراد بسیاری را تحت تاثیر قرار دهد گفت که همچنان چشم به راه آینده است تا مشکلات و مسائل بیشتری که در این زمینه وجود دارد، برطرف شوند.
XS
SM
MD
LG