لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۸

درگیری مسلحانه میان مدیران ارشد سازمان صنعت و معدن تهران


یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران که به دنبال درگیری با معاون بازرسی خود مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌است.
یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران که به دنبال درگیری با معاون بازرسی خود مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌است.
روز شنبه در حالی که اخبار مربوط به انفجار در یکی از پادگان‌های سپاه پاسداران نگاه‌ها را متوجه خود کرده بود، یک درگیری مسلحانه در یکی از سازمان‌های دولتی ایران هم اتفاق افتاد.

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بعد از ظهر روز شنبه صحنه درگیری مسلحانه میان مدیران ارشدش بود. بر اساس آن چه روزنامه «شرق» گزارش داده یدالله صادقی، رئیس این سازمان، به دنبال درگیری با معاون بازرسی خود مورد اصابت گلوله قرار گرفته و روانه بیمارستان شده‌است.

آقای صادقی به تازگی از سوی مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، حکم ریاست بر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران را دریافت کرده بود و آن طور که رسانه‌ها خبر داده‌اند او در روزهای اخیر قصد برکناری معاون بازرسی این سازمان را داشته که همین موضوع باعث درگیری میان او و معاونش شده‌است.

نادر مرزبان، روزنامه‌نگاری که این حادثه را تعقیب کرده، جزئیات بیشتری در این باره به رادیو فردا می‌گوید.

گفت‌وگوی بابک غفوری آذر با نادر مرزبان، روزنامه‌نگار در مورد تیراندازی در سازمان تجارت
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:12 0:00
لینک مستقیم


نادر مرزبان: «آقای یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در محل کار خود از طرف معاون بازرسی این سازمان با اصابت سه گلوله مورد سوء قصد قرار گرفته‌است.

گفته می‌شود آقای صادقی قصد داشته معاون بازرسی خود را برکنار کند و همین مسئله نزاع میان آن دو را همراه داشته‌است. در واقع این اتفاق به دنبال یک مشاجره کلامی بین این دو نفر به وقوع پیوسته و صادقی مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌است. آن طور که در اخبار منتشر شده، آقای صادقی بعد از اصابت نخستین گلوله تلاش کرده از تیررس ضارب فرار کند ولی با شلیک دو گلوله دیگر از سوی ضارب متوقف می‌شود و امکان ادامه حرکت پیدا نمی‌کند.»

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آقای صادقی بعد از اصابت گلوله به بیمارستان منتقل شده و به کما رفته‌است. اما به گفته یک عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران، او شنبه شب به هوش آمده و تحت مداوا قرار دارد.

آقای مرزبان در مورد وضعیت ضارب این حادثه می‌گوید: «الان محرز است که معاون بازرسی سازمان ضارب بوده، ولی اطلاعات دقیق‌تر در مورد دلایل و انگیزه‌های این سوء قصد هنوز نامشخص است. این که آیا ضارب دستگیر شده یا متواری است، هنوز خیلی اطلاع دقیقی در دست نیست. دو روایت کاملا متفاوت وجود دارد، در برخی گزارش‌ها نوشته ضارب بعد از سوء قصد می‌خواسته متواری شود ولی با ممانعت حراست سازمان روبرو شده‌است.

از طرف دیگر برخی گزارش‌ها اشاره کرده ضارب متواری است. بنابراین هنوز نمی‌توانیم از وضعیت ضارب ارزیابی دقیقی داشته باشیم. ضمن این که مقام‌های نیروی انتظامی هنوز اطلاعاتی در مورد این سوء قصد منتشر نکرده‌است.»

به گزارش خبرگزاری «ایلنا»، مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران روز یک‌شنبه از ارائه اطلاعات بیشتر درباره این رویداد خودداری کرده و صرفاً گفته‌است اطلاع دقیقی از این حادثه ندارد. مقامات امنیتی و انتظامی نیز دراین باره سکوت کرده‌اند. وزارت صنعت، معدن و تجارت از وزارتخانه‌های تازه‌تاسیس محسوب می‌شود که حاصل ادغام وزارتخانه‌های بازرگانی و صنایع و معادن است.
  • 16x9 Image

    بابک غفوری آذر

    بابک غفوری‌‌آذر تهیه‌کننده پادکست «صحنه» در رادیوفرداست و در این پادکست تحولات حوزه سینما و تئاتر  را دنبال می‌کند. او که از سال ۱۳۸۹ به رادیوفردا پیوست، گزارش‌های تحقیقی مختلفی را نیز درباره اتفاقات دهۀ اول استقرار حکومت جمهوری اسلامی منتشر کرده است. بابک غفوری آذر روزنامه‌نگاری را از سال ۱۳۸۰ در ایران آغاز کرده است.

XS
SM
MD
LG