لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۵۸

«قوی‌ترین مرد ایران» در یک درگیری خیابانی کشته شد


روح‌الله داداشی، ورزشکار ایرانی
روح‌الله داداشی، ورزشکار ایرانی
گزارش های رسیده از ایران حاکی است که روح‌الله داداشی، از ورزشکاران ایرانی که عنوان قوی‌ترین مرد ایران را به خود اختصاص داده‌بود، شنبه شب در درگیری با سه جوان جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی ایران، روح‌الله داداشی به هنگام رانندگی در کرج با سه جوان درگیری لفظی و سپس درگیری فیزیکی پیدا می‌کند و بر اثر ضربات چاقو پیش از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد.

بر اساس این گزارش ها، روح‌الله داداشی ساعت ۲۴ شنبه شب به همراه «یک خبرنگار اهل کرج» با خودروی شخصی‌اش از سمت شمال به جنوب در خیابان گلشهر کرج در حرکت بود که در ازدحام خودروها در تقاطع خیابان گلزار کرج بین راننده یک دستگاه پراید و داداشی درگیری لفظی بوجود می‌آید.

بنا بر گزارش‌ها، این درگیری لفظی بین وی و سه سرنشین خودرو پراید تا خیابان پونه کرج ادامه می‌یابد و در نهایت سرنشینان، از دو خودرو پیاده شده و اقدام به درگیری فیزیکی می‌کنند.

در این درگیری یکی از سرنشینان پراید چند ضربه چاقو به گردن و سینه روح‌الله داداشی وارد می‌کند و بلافاصله به همراه دو سرنشین دیگر پراید متواری می‌شوند.

یک مسئول در بیمارستان آیت‌الله مدنی جهانشهر کرج به خبرگزاری ایرنا گفت که بررسی‌های پزشکی نشان می‌دهد وی به علت پاره شدن شریان‌های حیاتی گردن حین انتقال به بیمارستان جان سپرده‌است و تلاش امدادگران برای نجات جان وی بی‌نتیجه ماند.

به گفته این مسئول پزشکی، جسد روح‌الله داداشی هم‌اینک برای بررسی پزشکی قانونی به گورستان «بهشت سکینه» کرج انتقال یافته‌است.

خبرگزاری مهر از سه جوانی که با روح‌الله داداشی درگیر شده‌اند با عنوان «اشرار» یاد می‌کند.

مهدی ایران‌نژاد، فرماندار کرج، در ارتباط با این حادثه به خبرگزاری مهر گفته است: «در حال حاضر خبرنگار کرجی همراه داداشی به عنوان شاهد اصلی این ماجرا در آگاهی در حال همکاری با نیروی انتظامی برای چهره‌نگاری از مظنونین از این حادثه‌است.»

وی افزود که «به محض اطلاع دقیق از عوامل این درگیری و متهمان اصلی آن اطلاعات تکمیلی از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.»

تقدیم کمربند قهرمانی به محمود احمدی‌نژاد

روح‌الله داداشی متولد سال ۱۳۶۰ در کرج بود و از سال ۱۳۷۷ که برادرش علی داداشی باشگاه بدنسازی برپا کرد، به پرورش اندام رو آورد.

روح‌الله داداشی در دوران فعالیت ورزشی خود هفت دوره قهرمانی کرج، دو دوره قهرمانی تهران، دو دوره قهرمانی ایران در رشته پرورش اندام و در رشته قوی‌ترین مردان، یک دوره چهارم ایران، دو دوره سوم ایران، یک دوره قهرمانی کشور، دو دوره قوی‌ترین مردان آهنین، یک دوره سوم جهان و یک دوره اول جهان را در کارنامه خود داشت.

وی در رقابت‌های قوی‌ترین مردان جهان که سال گذشته با شرکت ۱۲ تن از قوی‌ترین مردان جهان در جزیره قشم برگزار شد عنوان قهرمانی را کسب کرد.

آقای داداشی در مصاحبه‌ای که با اعتراضات خیابانی معترضان به نتایج انتخابات دهم ریاست‌جمهوری ایران همزمان بود گفته‌بود: «من همین جا قصد دارم خالصانه کمربند قهرمانی‌ام را به رئیس‌جمهور محترم، دکتر احمدی‌نژاد که در عرصه‌های اقتصاد، سیاست و ورزش به مردم خدمت می‌کند، تقدیم کنم.»

وی افزوده‌بود: «از نظر من قوی‌ترین مرد ایران دکتر احمدی‌نژاد است، چون مسئولیت‌های او به مراتب دشوارتر از بلند کردن وزنه‌هایی است که ما با آن‌ها سر و کار داریم. او منشاء استقامت و بردباری است.»

روح‌الله داداشی در همان مصاحبه، خود را «فردی کم‌حرف، صبور و بسیار خونسرد» توصیف کرد.

قتل توسط قرایی‌ها «کاملاً ناخواسته بود»

یک ماه و نیم پیش از کشته شدن روح‌الله داداشی، دو تن دیگر از موفق‌ترین قهرمانان مسابقات قوی‌ترین مردان ایران به نام برادران قرایی در یک درگیری فیزیکی، دوست سابق خود را به خاطر اختلاف بر سر مبلغ سه میلیون تومان «با شمشیر سامورایی» به قتل رساندند.

قتل این فرد به نام علی مکاری در جریان نزاعی با برادران قرایی در محله جنت‌آباد تهران رخ داد.
سه تن از پنج برادر قرایی، ورزشکاران رشته بدنسازی

روح‌الله داداشی در آن تاریخ در دفاع از امیر قرایی که متهم به قتل است، گفت: «این قتل کاملاً ناخواسته بوده و برادران قرایی نمی‌خواستند این اتفاق پیش آید.»

قرایی‌ها سه باشگاه ورزشی در غرب تهران دارند و به روزنامه «همشهری جوان» گفته بودند بیش از ۱۲۰۰ شاگرد در رشته‌های وزنه‌برداری، پرورش اندام و قوی‌ترین مردان دارند.

رقابت‌های موسوم به «قوی‌ترین مردان ایران» معروف به «مردان آهنین» تا سال گذشته همه ساله در تعطیلات نوروزی از شبکه سوم تلویزیون ایران پخش می‌شد. رقابت‌هایی که شرکت‌کنندگانش در آیتم‌هایی مثل جابه‌جایی اجسام سنگین، حمل کپسول‌ها و سنگ‌ها، پرتاب صفحه‌های فلزی، کشیدن کامیون و بلند کردن کنده درخت رقابت می‌کنند.

رسانه‌های ورزشی ایران، شماری از شرکت‌کنندگان در این مسابقات را به «استفاده بی حد و مرز از داروهای غیرمجاز» متهم می‌کنند.

مجله ورزشی «تماشاگر» در گزارشی به نمونه‌های مستندی از بزهکاری‌های تعدادی از قهرمانان اشاره کرده‌است که شامل «سرقت، کلاهبرداری، زورگیری و حتی سوء استفاده جنسی از دختران یا فریب دادن آن‌ها» هم می‌شود.

در زمستان سال ۱۳۸۳ و در حین ضبط برنامه قوی‌ترین مردان برای نوروز ۸۴، تعدادی از قهرمانان با یکدیگر درگیر شده و ضمن استفاده از سلاح سرد، چنان یکدیگر را مضروب کردند که عده‌ای به بیمارستان منتقل شدند و ماموران هم ضاربین را بازداشت کردند.
XS
SM
MD
LG