لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۳

یک هواپیما در مسیر مالزی به چین با ۲۳۹ سرنشین «ناپدید شد»


شرکت خطوط هوایی مالزی روز شنبه، ۱۷ اسفند، خبر داد که یک هواپیمای این شرکت، با ۲۳۹ سرنشین، در حالی که در مسیر پرواز از مالزی به چین بود از صفحه رادارها ناپدید شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک بوئینگ ۷۷۷ این شرکت هواپیمایی که از کوآلالامپور مالزی راهی پکن، پایتخت چین، بود دو ساعت پس از برخاست، تماس خود را با کنترل ترافیک هوایی از دست داده‌ است.

نیروی دریایی ویتنام به رسانه‌های دولتی این کشور خبر داده‌ است که هواپیمایی که از رادارها ناپدید شده در آب‌های جنوب ویتنام سقوط کرده‌ است.

مقام‌های مالزیایی در حال بررسی این گزارش‌ها هستند و خبر سقوط این هواپیما را هنوز تأیید نکرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، از میان مسافران این هواپیما ۱۵۲ نفر چینی، ۳۸ نفر اهل مالزی، ۱۲ نفر اهل اندونزی، هفت نفر از استرالیا و بقیه از دیگر کشورها هستند؛ دو تن از سرنشینان نیز کودک‌ بوده‌اند.

به نوشته رویترز، نیروی دریایی مالزی می‌گوید قایق‌هایی را به محلی که تماس این هواپیما با برج مراقبت در آن قطع شده فرستاده‌ است، اما هنوز اثری از این هواپیما پیدا نشده‌ است.

نیروی دریایی چین نیز دو کشتی نجات را راهی منطقه کرده تا به یافتن بقایای هواپیما کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوآ چین، سفارت چین در مالزی نیز یک تیم اضطراری به رهبری سفیر چین تشکیل داده تا به تلاش‌ها برای شناسایی و امدادرسانی به بازماندگان احتمالی این سانحه کمک کند.

در صورتی که امدادرسانان موفق به نجات ۲۲۷ مسافر و ۱۲ خدمه این هواپیما نشوند این سانحه مرگ‌بارترین حادثه در تاریخ خطوط هوایی مالزی خواهد بود.

پیش از این در سانحه‌ای که در سال ۱۹۷۷ برای یکی از جت‌های شرکت هواپیمایی مالزی در جنوب مالزی رخ داد ۹۳ مسافر و هفت خدمه جان خود را از دست دادند.
XS
SM
MD
LG