لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۰

ضرب و شتم محمد نوریزاد توسط سه مأمور وزارت اطلاعات


محمد نوریزاد، کارگردان منتقد نظام. ۶ اسفند ۱۳۹۲.
محمد نوریزاد، کارگردان منتقد نظام. ۶ اسفند ۱۳۹۲.
محمد نوریزاد، مستندساز منتقد نظام جمهوری اسلامی، روز سه‌شنبه ششم اسفند از ضرب‌وشتم خود توسط مأموران وزارت اطلاعات در اتوبان همت تهران خبر داد.

محمد نوریزاد روز سه‌شنبه در مصاحبه با رادیو فردا گفت که سه تن از مأموران وزارت اطلاعات «بدون داشتن حکم جلب معتبر» برای بردن وی به دادسرای زندان اوین متوسل به زور شده و صورت او را زخمی کرده‌اند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:40 0:00
لینک مستقیم

این کارگردان منتقد نظام گفت که این مأموران که برای به همراه بردن او از یک حکم جلب «به طور غیرقانونی» سه بار استفاده کرده‌اند پس از اعتراض وی به این امر، با «فشردن صورت او به آسفالت» باعث زخمی شدن صورت او شده‌اند.

آقای نوریزاد سپس برای پاسخ دادن به شش پرسش به شعبه شش دادسرای اوین برده شده و بنا بر مطلبی که در فیس‌بوک خود قرار داده در آنجا خواستار شکایت از قاضی این شعبه به خاطر استفاده از یک حکم بازداشت غیرقانونی شده‌است.

محمد نوریزاد در پیامی در فیس‌بوک خود می‌نویسد که قاضی این دادسرا با این‌که به غیرقانونی بودن این اقدام «اذعان» کرده اما از دادن حکم یادشده به محمد نوریزاده به این دلیل که «علیه او استفاده نشود» خودداری کرده‌است.

این قاضی هم‌چنین در پاسخ به انتقاد آقای نوریزاد در مورد «مستقل نبودن» وی و همراهی‌اش با «اطلاعاتی‌ها» گفته‌است: «اگر قاضی مستقل پیدا کردی سلام مرا به او برسان. من قاضی دادسرا هستم. یک قاضیِ دادسرا مگر می‌تواند مستقل باشد؟»

محمد نوریزاد پس از خروج از دادسرای اوین در مصاحبه با رادیو فردا در مورد علت محبوس نشدن خود توسط مأموران اطلاعات گفت: «قاضی می‌گوید که مقامات بالاتر به او گفته‌اند نوریزاد را بازداشت نکنید چون با بازداشت او دستگاه قضایی وارد ماجرایی می‌شود که می‌تواند تبعاتی داشته باشد.»

وی افزود: «نگران این هستند که ماجرایی مثل ستار بهشتی پیش بیاید که نتوانند جمعش کنند.»

آقای نوریزاد به گفته خودش پس از خروج از دادسرای اوین با «پارچه سفیدی به تن و پرچمی به دوش» ساعاتی را با نوشته‌هایی اعتراضی در مقابل درب شمالی وزارت اطلاعات ایستاده است.

وی در جریان این حرکت اعتراضی در مصاحبه با رادیو فردا در مورد خواسته‌های خود خطاب به مقامات گفت: «اموالی که بیش از چهار سال پیش برداشته‌اید را بدهید، به چه دلیل این همه زمان پیش شما بوده؟»

وی افزود که هم‌چنین خواستار دانستن علت ممنوع‌الخروج بودن خود و خانواده‌اش «بدون طی روند قانونی» است.

آقای نوریزاد هم‌چنین نسبت به این‌که «بعد از یک و سال و نیم زندان از همه فعالیت‌های اجتماعی هم ساقط شده‌است» اعتراض دارد.

وی در ادامه گفت: «فکر می‌کنند اگر من به خواسته‌هایم برسم دون شأن اینهاست یا فردا نکند الگویی شود برای دیگران که خواسته‌هایی دارند.»

محمد نوریزاد که بیش از دو دهه همکاری با صدا و سیمای جمهوری اسلامی را در کارنامه دارد پیش از این به دلیل نگارش نامه‌های سرگشاده انتقادی خطاب به علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی دستگیر و روانه زندان شده‌بود.
XS
SM
MD
LG