لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۴

پخش زنده مراسم ادای سوگند باراک اوباما


مراسم عمومی ادای سوگند ریاست‌جمهوری آمریکا، امروز برگزار می شود.

این امر قرار بود دیروز صورت بگیرد، ولی به دلیل این که ۲۰ ژانویه با یک‌شنبه، روز تعطیل در آمریکا، مصادف شده بود، آیین ادای سوگند باراک اوباما به صورت خصوصی در اتاق آبی کاخ سفید برگزار شد.

مراسم عمومی تحلیف اوباما برای دور دوم ریاست‌جمهوری او که قرار است در حضور حدود یک میلیون نفر از حضار انجام شود به وقت ایران ساعت بیست شامگاه دوشنبه، در مقابل کنگره آمریکا برگزار می‌شود.

پخش زنده مراسم ادای سوگند دور دوم ریاست‌جمهوری باراک اوباما:


اوباما به هنگام ادای سوگند دست چپ خود را بر انجیل آبراهام لینکلن و انجیل جیبی مارتین لوتر کینگ قرار خواهد داد. بر حسب اتفاق، روز دوشنبه روز ملی مارتین لوتر کینگ نیز هست و در این روز یاد این فعال مدنی مقتول در آمریکا بزرگ داشته می‌شود.

پس از پایان تحلیف، باراک اوباما، نطق افتتاحیه ریاست‌جمهوری خود را خواهد خواند. این سخنرانی هنگامی است که به طور سنتی رؤسای جمهور در آمریکا آرمان‌ها و آرزوهایی که برای کشور خود دارند را بیان می‌کنند.

از نکاتی که توجه رسانه‌های آمریکایی را به خود جلب کرده دعوت اوباما از ریچارد بلانکو، شاعر لاتینو-تبار و هم‌جنسگرا برای برگزاری آیین سنتی شعرخوانی مراسم تحلیف است.

بیانسه، خواننده معروف آمریکایی، نیز قرار است با خواندن سرود ملی آمریکا پایان مراسم تحلیف را رقم بزند.

پس از پایان آیین ادای سوگند، رژه افتتاحیه ریاست‌جمهوری در خیابان پنسیلوانیا در واشینگتن اجرا می‌شود و پس از آن باراک اوباما و همسرش میشل اوباما در جشن افتتاحیه شرکت خواهند کرد.

باراک اوباما قرار است فردای این روز، در آیین کلیسای جامع ملی آمریکا در واشینگتن حاضر شود؛ این کلیسا جایی که در ماه جاری قرار شد ازدواج همجنسگرایان نیز در آن مجاز شمرده شود.
XS
SM
MD
LG