لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۳

آسیب جدی جسمانی به رضا شهابی، فعال کارگری، در زندان


رضا شهابی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه.
رضا شهابی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه.
کانون مدافعان حقوق کارگر اعلام کرد که رضا شهابی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، روز پنج‌شنبه در بیمارستان امام خمینی تهران به اعتصاب غذای خود پایان داد.

آقای شهابی که ۲۲ خرداد سال گذشته بازداشت شده بود، در اعتراض به ادامه بازداشت خود، از اول آذر سال جاری دست به اعتصاب غذا زده بود. فعالان و تشکل‌های کارگری از او خواسته بودند تا به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

به گفته خانواده رضا شهابی، او از ناحیه مهره‌های گردن، دچار آسیب جدی شده‌است، و در صورت انجام نشدن عمل جراحی، نیمه چپ بدن او فلج خواهد شد.

ربابه رضایی، همسر رضا شهابی، در مورد پایان اعتصاب غذای یک ماهه او به رادیو فردا می‌گوید:

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:02 0:00
لینک مستقیم


دلیل این که آقای شهابی به اعتصاب غذای خود پایان داده، درخواست دوستان و تمام تشکل‌ها و خانواده‌اش بوده‌است.

قبلا گفته شده بود که آقای شهابی در اعتراض به بلاتکلیفی پرونده خود دست به اعتصاب غذا زده‌است. آیا در وضعیت پرونده او تغییری پیش آمده است؟

نه، در مورد پرونده او هنوز هیچ کاری انجام نشده‌است. اما به این خاطر که هم از نظر جسمی حالش بسیار بد بود و هم قاضی صلواتی به ما قول داد اگر رضا شهابی اعتصاب غذایش را بشکند به پرونده‌اش رسیدگی می‌شود، ما از او خواهش کردیم اعتصابش را بشکند. یعنی چون حالش خیلی بد بود، ما و پزشکان مجبورش کردیم اعتصابش را بشکند.

قرار بود آقای شهابی به خاطر ناراحتی مهره‌های گردن تحت عمل جراحی قرار گیرد. چرا تا کنون این جراحی صورت نگرفته است؟

آقای شهابی همه ناراحتی‌های جسمی و گردن‌درد خود را دارد اما در این چند روز اعتصاب غذا این مشکلات خیلی بیشتر شده بود و وقتی او را برای تست بیهوشی برده بودند متوجه شدند بدنش خیلی ضعیف است و نمی‌توانند او را عمل کنند.

حالا قرار است بعد از شکستن اعتصاب غذا چند روز تحت درمان قرار گیرد تا بدنش آمادگی پیدا کند و بعد عملش کنند.

شما گفتید قاضی صلواتی قول داده در صورت شکستن اعتصاب غذا به پرونده آقای شهابی رسیدگی شود. اتهامات آقای شهابی چیست و نظر شما و خود آقای شهابی درباره این اتهامات چیست؟

اتهام او «ارتباط با بیگانه و اخلال در نظم عمومی» است که نه ما و نه هیچکس دیگر این اتهامات را قبول نداریم. در پرونده او هم چیزی وجود ندارد چون کاری نکرده که چیزی در پرونده‌اش باشد.

من به عنوان همسر آقای شهابی و کل خانواده و تمام دوستانی که در کمیته هماهنگی دفاع از رضا شهابی شرکت کردند، همه خواستار آزادی رضا شهابی هستیم.
XS
SM
MD
LG