لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۹

هند: افزایش شمار کشته‌شدگان سیل «تا بیش از هزار نفر»


حدود ده هزار نفر هنوز در مناطق سیل‌زده گیر افتاده‌اند.
حدود ده هزار نفر هنوز در مناطق سیل‌زده گیر افتاده‌اند.
مقامات هندی می‌گویند تعداد کشته‌شدگان بر اثر سیل و رانش زمین در شمال هند به حدود هزار نفر رسیده و امکان افزایش این تعداد نیز وجود دارد. بنا بر گزارش‌ها حدود ۷۰ هزار نفر نیز از منطقه سیل‌زده تخلیه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «یاشپال آریا»، وزیر سوانح هند، روز دوشنبه سوم تیر خبر داد که گزارش‌های رسمی دریافتی از سوی این وزارتخانه حاکی از کشته شدن حدود هزار نفر بر اثر سیل هفته جاری در هند است.

در همین حال به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، «ویجی باهوگونا»، سروزیر ایالت سیل‌زده اوتارکهند، خبر داده است که تعداد دقیق قربانیان این حادثه می‌تواند بیش از تعداد یادشده باشد و آب تعداد زیادی از جنازه‌ها را با خود به داخل گل و لای برده است.

بارش شدید موسمی از روز یک‌شنبه هفته گذشته باعث به راه افتادن سیلاب و رانش زمین در ایالت اوتارکهند هند شده و جاری شدن این سیلاب‌ها به تعداد زیادی از شهرها و روستاهای این ایالت آسیب زده است.

خبرگزاری آلمان گزارش می‌دهد که نیروهای امدادی تاکنون موفق به نجات ۹۰ هزار نفر در مناطق سیل‌زده شده‌اند اما حدود ۱۰ هزار نفر دیگر هنوز در مناطق سانحه‌دیده منتظر رسیدن نیروهای امدادی هستند.

منطقه سیل‌زده در بخشی از کوهستان هیمالیا قرار گرفته و به خاطر صعب‌العبور بودن منطقه ارسال کمک به سیل‌زدگان با دشواری مواجه شده‌است. بنابر گزارش‌ها ادامه بارش‌ها و شرایط بد آب‌وهوایی نیز باعث تأخیر در ارسال کمک شده و به خاطر مه‌آلود بودن منطقه ارتش هنوز موفق به اعزام بالگرد به این مناطق نشده است.

دامنه‌های کوهستان اوتارکهند به خاطر وجود معابد متعدد هندو از نواحی توریستی و زیارتی هند است و بنا بر گزارش‌ها تعداد زیادی از افرادی که در مناطق سیل‌زده در انتظار نجات به‌سر می‌برند از زائرانی هستند که به منطقه سفر کرده بودند.

فصل باران‌های موسمی در هند حدود سه ماه ادامه می‌یابد و بارش باران در مناطق سیل‌زده هم‌چنان ادامه دارد. به گفته مقامات هندی، قطع غیرقانونی درختان جنگل‌های هیمالیا که در سال‌های اخیر نیز ادامه داشته از دلایل اصلی بروز سیلاب‌های شدید و رانش زمین در این منطقه است.

هفته پیش مناطق حاشیه رود گنگ در هند نیز شاهد بروز سیل و تخریب جاده‌ها و خانه‌ها و تأسیسات بود.
XS
SM
MD
LG