لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۸

تبلیغات ضد مهاجران از شهر زارچ یزد «جمع شد»


به گفته فاطمه اشرفی، مسئول انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده، بنرهایی که در مخالفت با حضور مهاجران و اتباع غیر ایرانی در شهرستان زارچ استان یزد و تهدید افراد غیربومی این شهر نصب شده بود، جمع‌آوری شده است.

خانم اشرفی روز یک‌شنبه، ۲۳ خردادماه، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت که «افرادی ناشناخته» و در «اقدامی خودسرانه» مسئول نصب «بنرهایی با محتوای تهدیدآمیز» علیه اتباع غیر ایرانی بودند.

مسئول انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده افزود که تعداد این بنرها «تنها دو عدد» بوده و آنها هم «بلافاصله از سوی مسئولان بخشداری منطقه جمع‌آوری شد».

چند وب‌سایت‌ خبری و شبکه‌ اجتماعی در ایران در روزهای گذشته تصاویری را منتشر کردند که نشان می‌داد بنرهایی در شهرستان زارچ از توابع استان یزد نصب شده که در آنها به مهاجران افغانستانی و افراد «غیربومی» ۱۰ روز مهلت داده شده تا خانه‌هایشان را ترک کنند.

در این بنرها همچنین از شهروندان محلی خواسته شده بود تا خانه خود را به افراد غیر ایرانی اجاره ندهند یا ظرف ۱۵ روز خانه‌های اجاره داده را پس بگیرند.

افرادی که این بنرها را نصب کرده‌اند همچنین نوشته‌اند که هدف‌شان «حفظ امنیت شهر٬ جلوگیری از سرقت٬ فروش مواد مخدر٬ تعرض به فرهنگ شهر و جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای اهالی شهر» است.

به این ترتیب تولیدکنندگان این تبلیغات این جرایم و جرایم دیگر را تلویحا به افراد غیربومی این شهر نسبت داده‌اند.

طبق گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «مهاجرین افغانستانی این شهرستان، در گذشته نیز شاهد ناملایمتی‌ها و برخورد‌هایی بوده‌اند و به همین علت آنها این روزها دغدغه‌هایی بیشتر از یک مهاجر ساده دارند».

اقامت و کار اتباع افغانستان در مناطق مختلف ایران در سال‌های گذشته همواره با مشکلاتی مواجه بوده و حتی چند استان یا شهر اقامت افغان‌ها را رسما ممنوع اعلام کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG