لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۱

قرق پارک جنگلی لویزان برای عروسی دختر قالیباف؟


محمدباقر قالیباف و دخترش مریم
محمدباقر قالیباف و دخترش مریم

پارک جنگلی لویزان بیش از هزار هکتار وسعت دارد اما یک سایت خبری در ایران می‌گوید که همه این پارک، برای عروسی دختر شهردار تهران قرق شده بود.

آنگونه که سایت معماری‌نیوز، سایت خبری در حوزه معماری و شهرسازی، گزارش داده، عروسی مریم قالیباف، دختر محمدباقر قالیباف، شامگاه جمعه ۱۸ تیر در پارک جنگلی لویزان برگزار شد.

اما شهرداری منطقه چهار تهران «در همین رابطه» و برای «چهار روز» در «آماده‌باش کامل» قرار داشت.

معماری‌نیوز افزوده که به مناسبت عروسی دختر شهرداری تهران، نه تنها ورودی جنگل لویزان «از چند روز پیش چراغانی شد» بلکه از ظهر جمعه «درهای اصلی پارک جنگلی به روی مردم بسته شد تا عموم مردم نتوانند وارد جنگل شوند».

این سایت خبری هم تصاویری از کارت دعوت به مراسم عروسی را منتشر کرده و هم با انتشار عکس‌هایی نوشته که شهرداری راه‌های منتهی به رستوران پارک را «به صورت ضربتی و جهادی» آسفالت و لکه‌گیری کرده است؛ کنایه‌ای به صفتی که شهردار تهران علاقه دارد مدیریتش با آن توصیف شود.

واکنش شهرداری تهران به این گزارش بسیار تند بود.

در جوابیه‌ای که روابط عمومی شهرداری منتشر کرد، این خبر «از اساس کذب محض» توصیف شده و آمده که انتشار آن «در ادامه تخریب‌های غیراخلاقی شهردار تهران از سوی یک سایت دروغ‌پرداز» بوده است.

شهرداری تهران تهدید کرده که «حق شهردار تهران در پیگیری قضایی منتشرکنندگان این شایعه محفوظ خواهد بود».

شهرداری تهران برای محکم‌کاری، فیلمی هم منتشر کرده از تعدادی از مردم که می‌گویند در ساعات بعدازظهر و عصر جمعه برای تفریح به پارک لویزان آمده‌اند و کسی هم مانعشان نشده است.

معماری نیوز اما با پافشاری بر گزارش اولیه‌اش، نوشته که شهرداری تهران «نه تنها اقدامی غیرقانونی انجام داده و حقوق شهروندی را نقض کرده» بلکه «رسانه‌ها را متهم می‌کند و با وقاحت دروغ می‌گوید».

این سایت منتقد شهرداری تهران افزوده که مأموران شهرداری تهران بعد از انتشار خبر اول، موانع را برداشتند و «طوری وانمود کردند که گویی هیچ محدودیتی برای شهروندان اعمال نشده است».

معماری نیوز همچنین تصاویر دیگری را منتشر کرده که ظاهراً بستن مسیرهای ورودی به پارک جنگلی لویزان را نشان می‌دهد.

حق چه با معماری نیوز باشد چه با شهرداری تهران، عروسی دختر آقای قالیباف در زمان و مکان مقرر برگزار شده است.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، دو پسر و یک دختر دارد. آقای قالیباف قبل از اینکه شهردار تهران شود، فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

آقای قالیباف، یکی دو باری هم بخت خود را برای ریاست جمهوری ایران آزموده که موفق نبوده است.

XS
SM
MD
LG