لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۰

احمدی‌نژاد در پاسخ به «توصیه» خامنه‌ای: نامزد نمی‌شوم


محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران، در نامه‌ای به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، گفت که «در عمل به منویات» او در انتخابات آینده ریاست جمهوری نامزد نخواهد شد.

آقای احمدی‌نژاد در این نامه که روز سه‌شنبه، شش مهر، منتشر شد، تصمیم خود برای عدم نامزدی در انتخابات سال آینده را تایید کرده است.

رئیس جمهور پیشین ایران خطاب به رهبر جمهوری اسلامی نوشته است: «همان گونه که مستحضر هستید، در دیدار مورخ نهم شهریورماه سال جاری، اینجانب برنامه‌های تبیین انقلاب در سراسر کشور را تشریح نمودم، پس از آن حضرت عالی توصیه فرمودید که در این دوره مصلحت نیست بنده در انتخابات شرکت نمایم.»

آقای احمدی‌نژاد در این نامه نوشته است که «تبعیت» خود از «توصیه» آیت‌الله خامنه‌ای را در همان جلسه به او اعلام کرده است.

رئیس جمهور پیشین ایران در پایان نامه خود، با آرزوی «سلامتی و موفقیت بیشتر» برای رهبر جمهوری اسلامی، افزوده است که «همواره به عنوان سرباز کوچک انقلاب و خادم مردم» باقی خواهد ماند.

این نامه محمود احمدی‌نژاد یک روز پس از آن منتشر شد که آقای خامنه‌ای صراحتا مخالفت خود با نامزدی او در انتخابات آینده ریاست جمهوری را تایید کرد.

رهبر جمهوری اسلامی دلیل مخالفت خود با این مسئله را «مضر بودن فضای دوقطبی در کشور» عنوان کرده است.

به گفته آقای خامنه‌ای، نامزد نشدن محمود احمدی‌نژاد در انتخابات آینده ریاست جمهوری «به صلاح حال خود آن شخص و کشور» است.

تصویر نامه محمود احمدی‌نژاد به آیت‌الله خامنه‌ای
تصویر نامه محمود احمدی‌نژاد به آیت‌الله خامنه‌ای

رئیس جمهور پیشین ایران در ماه‌های اخیر سفرهای متعددی به شهرها و مناطق مختلف کشور داشت و در این سفرها با استقبال هوادارانش مواجه شد.

بسیاری از تحلیل‌گران این سفرها را نشانه‌ای از تصمیم آقای احمدی‌نژاد برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و رقابت با حسن روحانی، رئیس جمهور کنونی تعبیر کردند.

پیشتر تعدادی از اصولگرایان و حامیان سابق محمود احمدی‌نژاد، از او خواسته بودند تا از رهبر جمهوری اسلامی تبعیت کرده و در انتخابات نامزد نشود.

XS
SM
MD
LG