لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۲

دادستان انقلاب اردبیل: یک شبکه مدلینگ مبتذل را منهدم کردیم


ناصر عتباتی از بازداشت «بیش از ۲۰ نفر» و «پلمب چهار سالن معروف آرایشگاه زنانه و ۶ آتلیه عکاسی» خبر داده است.
ناصر عتباتی از بازداشت «بیش از ۲۰ نفر» و «پلمب چهار سالن معروف آرایشگاه زنانه و ۶ آتلیه عکاسی» خبر داده است.

ناصر عتباتی، دادستان عمومی و انقلاب شهر اردبیل، از «انهدام یک شبکه مدلینگ مبتذل» و بازداشت «بیش از ۲۰ نفر» در این شهر در همین رابطه خبر داد.

این مقام قوه قضاییه ایران هدف از برخورد با این گروه را که در ماه‌های گذشته در نقاط مختلف ایران شدت گرفته است «حمایت از کیان خانواده و جامعه اسلامی» عنوان کرد.

آقای عتباتی روز دوشنبه، هشتم شهریور، به خبرگزاری قوه قضائیه، میزان، گفت که «فعالیت اعضای این شبکه» در راستای «افزایش سطح مطالبات عمومی جامعه برای برخورد با مجرمان فضای مجازی و با هدف حمایت از کیان خانواده و جامعه اسلامی» و با «همکاری سازمان اطلاعات سپاه، پلیس اطلاعات و امنیت، پلیس فتا و با دستور دادستانی تحت رصد و شناسایی قرار گرفت».

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل همچنین گفت که این شبکه «از طریق تعدادی آرایشگاه،‌ مزون و آتلیه عکاسی اقدامات مجرمانه خود را انجام می‌داد».

ناصر عتباتی از بازداشت «بیش از ۲۰ نفر» و «پلمب چهار سالن معروف آرایشگاه زنانه و شش آتلیه بزرگ عکاسی» در جریان این برخوردها خبر داده است.

در همین زمینه ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی، نیز به نقل از دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گزارش داد که «چند خانم به عنوان مدل با همکاری برخی آرایشگاه‌های زنانه و چند آتلیه عکاسی اقدام به تهیه تصاویری مبتذل و بدون پوشش می‌کردند که با هیچ یک از مبانی دینی، اخلاقی، شرعی و اعتقادی سازگاری ندارد».

آقای عتباتی افزود: «افرادی به عنوان مدیران چند صفحه در فیس‌بوک و اینستاگرام، عکس‌های مبتذل را با نام اردبیل انتشار دادند که برخی از آنها بین ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر تعقیب‌کننده [فالوئر] داشتند.»

تنها در دو روز گذشته، نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی از احضار یا بازداشت ده‌ها فرد فعال در حوزه «مدلینگ» در شبکه‌های اجتماعی خبر داده‌اند.

از جمله برخورد با ۵۰ نفر در استان کردستان و احضار و بازداشت حدود ۱۷۰ مدیر گروه مدلینگ استان فارس که خبر آنها توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام شد.

بسیاری از مقام‌های حکومتی و امنیتی جمهوری اسلامی از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزار «جنگ نرم» و «جاسوسی» غرب نام می‌برند و خواهان نظارت شدید یا انسداد آنها هستند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، نیز در چند مورد از «فضای مجازی» به عنوان «میدان واقعی جنگ» یاد کرده و گفته است که «روحانیون و طلاب، باید مسلح و آماده وارد عرصه مقابله با شبهات و تفکرات غلط و انحرافی شوند».

آقای خامنه‌ای روز چهارشنبه، سوم شهریور، نیز در دیدار با اعضای هیئت دولت گفته بود که فضای مجازی «فرصت‌های بزرگ و در عین حال تهدیدهایی را هم می‌تواند به‌ همراه داشته باشد».

XS
SM
MD
LG