لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۰

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ قطر را شکست داد


تیم ملی فوتبال ایران روز پنجشنبه ۱۱ شهریور در نخستین بازی خود برای راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و در یک بازی جنجالی و نفس‌گیر، تیم ملی قطر را در ورزشگاه آزادی تهران با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد.

رضا قوچان‌نژاد در دقیقا ۴+۹۰ و علیرضا جهانبخش در دقیقه ۶+۹۰ گل‌های تیم ایران را به ثمر رساندند.

ایران با کسب سه امتیاز این بازی و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به کره‌جنوبی و ازبکستان در پایان روز اول مسابقات انتخابی جام‌جهانی، در صدر گروه اول قرار گرفت.

در دیگر دیدارهای این گروه، کره‌جنوبی موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ از سد چین عبور کند. ازبکستان نیز با نتیجه یک بر صفر سوریه را از پیش رو برداشت و صاحب اولین سه امتیاز در روز اول دور مقدماتی شد.

ایران باید روز سه‌شنبه هفته آینده بازی دوم خود را در برابر چین و در زمین این کشور انجام دهد.

بازی دو تیم ایران و قطر تا دقیقه ۹۰ با افت‌وخیز کمی روبرو بود ولی در وقت اضافه ۲+۹۰، اشتباه فاحش دروازه‌بان قطر توپ را درست روبه‌روی دروازه به انصاری‌فرد رساند. او هم پاس خوبی به قوچان‌نژاد داد تا این بازیکن گل اول بازی را به ثمر برساند.

پس از این گل، بازیکنان دو تیم به شدت با یکدیگر درگیر شدند و فضای ورزشگاه شدیدا ملتهب شد. در این دقایق بازیکنان دو تیم با هم درگیری فیزیکی پیدا کردند.

پس از آن که درگیری‌ها خاتمه یافت و بازی از سر گرفته شد، داور، جواد نکونام، مربی تیم ملی ایران را از بازی اخراج کرد.

دقیقه ۱۰۰، علی‌رضا جهانبخش با حرکت بسیار خوبی به پشت محوطه جریمه قطر رسید و یا شوت محکم و زیبایی گل دوم ایران را به ثمر رساند.

ترکیب تیم ملی ایران: علی‌رضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، جلال حسینی، سعید عزت‌اللهی، آندرانیک تیموریان، پژمان منتظری، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، اشکان دژاگه (۶۸ وحید امیری) و رامین رضاییان.

ترکیب تیم ملی قطر: امین لکومت، عبدالکریم حسن، لوئیز جونیور، علی اسدالله، رودریگو تاباتا، حسن الهیدوس، پدرو کوریا، خوخه، احمد یاسر، کریم بوزیاف، سباستین سوریا.

XS
SM
MD
LG