لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۹

وزیر بهداشت ایران: برخی تصمیم‌گیران کشور اختلالات روانپزشکی دارند


هاشمی گفته که «در جلسه هیات وزیران، آمار اختلالات خلقی» را بیان کرده و روحانی هم گفته «در این هیات هم جمعی دچار این مشکل هستند».
هاشمی گفته که «در جلسه هیات وزیران، آمار اختلالات خلقی» را بیان کرده و روحانی هم گفته «در این هیات هم جمعی دچار این مشکل هستند».

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت ایران، می‌گوید که «برخی تصمیم‌گیرندگان کشور» با «اختلالات روانپزشکی» مربوطند.

آقای قاضی‌زاده هاشمی افزوده است که «در جلسه هیات وزیران، آمار اختلالات خلقی را در حضور آقای رییس جمهوری» بیان کرده و حسن روحانی هم گفته که «در این هیات هم جمعی دچار این مشکل هستند».

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر بهداشت روز سه‌شنبه ۲۷ مهر در سی‌وسومین کنگره انجمن علمی روانپزشکی ایران، گفته که «اگر تصمیم‌گیرنده دچار اختلال شود بسیار بد‌تر است» و افزوده است: «خدا نکند که در کشور رییس جمهوری، وزیر، وکیل و یا هر مدیری دچار اختلالات روانپزشکی یا خلقی شود».

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

آقای هاشمی همچنین از «خودشیفتگی» به عنوان یکی دیگر از «مشکلات جدی» در ایران نام برده و گفته است: «زمانی که خودشیفتگی به مسئولین کشور ختم شود وضعیت بد‌تر است چرا که این مسئله عدم آرامش و اضطراب و افسردگی به همراه دارد».

وزیر بهداشت ایران به طور مشخص اشاره نکرده که کدام یک از مسئولان جمهوری اسلامی با مشکلات روانی یا خودشیفتگی درگیر است، اما گفته که «خودشیفتگی مسئولان کار دست مردم می‌دهد. در کشور ما هر کسی اظهارنظری دارد مثلا‌ یکی سردار علم بوده، نوحه می‌خواند و رییس ‌جمهوری و مسئولان را زیر سوال می‌برد، دیگری می‌شود سردار حرم و در همه حوزه‌ها اظهارنظر می‌کند؛ یکی نیز سردار قلم بوده و در همه حوزه‌ها حرفی دارد».

به نظر می‌آید اشاره به «سردار حرم» و «سردار علم» برخی فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و مداحان منتقد دولت تعبیر شود.

در محافل سیاسی و رسانه‌ای اصولگرایان، از حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان به عنوان «سردار قلم» نام برده می‌شود.

حسن قاضی‌زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنانش گفته که «۲۵ تا ۲۶ درصد افراد جامعه اختلال رفتاری دارند» و از «افزایش» این آمار نسبت به گذشته خبر داده است.

با وجود این، وزیر بهداشت گفته که «این موضوع نسبت به آمارهای جهانی نگران‌کننده نیست».

آقای هاشمی افزوده است: «امیدوارم سیاستگذاران، دولت، مجلس، خطبا، ائمه جمعه و هر کسی که در کشور تریبونی دارد زحمات شما روانپزشکان را زیاد نکند و اعصاب مردم را تحت تأثیر قرار ندهد».

XS
SM
MD
LG