لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۹

وزیر اطلاعات ایران از کشته شدن «تروریستی» خبر داد که یک سال پیش کشته شده بود


محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران
محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران

وزیر اطلاعات ایران از کشته شدن «سرکرده یک تیم تروریستی» توسط نیروهای امنیتی ایران خبر داده است، این در حالی است که معاون این وزارتخانه بیش از یک سال پیش خبر کشته شدن همین فرد را اعلام کرده بود.

خبرگزاری ایرنا گزارش داد که محمود علوی، وزیر اطلاعات، روز پنجشنبه چهارم شهریور، از کشته شدن «ابوحفص بلوشی با نام شناسنامه‌ای هشام عزیزی، سرکرده سرویس‌های جاسوسی دشمن» خبر داد.

آقای علوی با اشاره به آنچه «ردپای سرویس‌های جاسوسی در ایجاد برخی از تحرکات امنیتی در مرزهای کشور» توصیف کرد، افزود: «۱۲ تیم درست کرده و برای هر عملیات ۵۰۰ هزار دلار می‌پرداختند و به هر فرد ماهانه سه هزار دلار می‌دادند.. با این هزینه‌ها می‌خواستند امنیت کشور ما را تهدید کنند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان در اجرای نقشه خود ناکام ماندند و سرکرده آنها ابوحفص بلوشی با نام شناسنامه‌ای هشام عزیزی به درک واصل شد».

میزان، خبرگزاری قوه قضائیه، به نقل از وزیر اطلاعات نوشته که «سرویس‌های جاسوسی عربستان سعودی» از گروه «ابوحفص البلوشی» حمایت می‌کرد.

اعلام این خبر توسط آقای علوی در حالی صورت می‌گیرد که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در سوم اردیبهشت ۱۳۹۴ از کشته شدن فردی به همین نام در استان سیستان و بلوچستان خبر داده بود.

معاونت امنیتی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در آن هنگام اعلام کرده بود که «هشام عزیزی معروف به ابوحفص البلوشی، فرمانده سیاسی نظامی گروهک تروریستی انصار الفرقان و دو نفر از همراهانش» در عملیات ماموران این وزارتخانه در روز دوم اردیبهشت آن سال کشته شدند.

وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و دیگر نهادهای امنیتی – نظامی جمهوری اسلامی، در ماه‌های اخیر، اخبار مکرری از درگیری‌های مرزی با گروه‌هایی که آنها را «تروریستی» یا «تکفیری» می‌خوانند، منتشر می‌کنند.

این گزارش‌ها هنوز از سوی منابع مستقل تایید نشده‌اند.

در ماه‌های اخیر مقام‌های امنیتی و قضایی ایران چندین بار از بازداشت یا کشته شدن افرادی که ازاعضای گروه‌های تکفیری بودند خبر داده اند. همچنین اواسط مرداد ایران اعلام کرد اعدام بیست تن از افرادی که متهم به انجام «اقدامات تروریستی» بودند را اعدام کرده است.

این رخداد اعتراض گسترده نهادهای مدافع حقوق بشر را به دنبال داشت که روند دادرسی متهمان را «ناعادلانه» خوانده و عنوان کردند که اعترافات متهمان زیر شکنجه گرفته شده است

XS
SM
MD
LG