لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۸

فرمانده سپاه: تهدید علیه ایران مضر است


محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران می‌گوید «برخی تحلیلگران» می‌گویند ایران، آمریکا را «ببر کاغذی» می‌داند.
محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران می‌گوید «برخی تحلیلگران» می‌گویند ایران، آمریکا را «ببر کاغذی» می‌داند.

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به آنچه «اقرار دشمن به عظمت،‌ عزت و اقتدار جمهوری اسلامی» دانست، گفت: «دولتمردان آمریکا می‌دانند که تهدید علیه ایران نه تنها بی‌فایده بوده، بلکه مضر است».

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آقای جعفری این سخنان را روز چهارشنبه ۲۰ بهمن در همدان بیان کرد و در بخشی دیگر از سخنانش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا را «رئیس جمهوری ناشی» توصیف کرد. وی همچنین آمریکا را «ببر کاغذی» خواند.

سخنان فرمانده کل سپاه در حالی بیان می‌شود که خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه خبر داد که کاخ سفید در حال بررسی افزودن سپاه پاسداران به فهرست «سازمان‌های تروریستی» است.

مقامات آمریکایی در روزهای اخیر ایران را «بزرگترین حامی تروریسم در جهان» خواندند.

در همین روز حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه، هم آمریکا را «صحنه‌گردان راهبردی همه تهدیدات امنیتی، سیاسی، نظامی، فرهنگی، اقتصادی و علمی علیه جمهوری اسلامی» دانست و افزود: «ما باید دامنه قدرت خود را به حدی افزایش دهیم که آنها احساس کنند اعمال یا اعلام تهدید علیه کشورمان جز خسارت‌های ویرانگر برای آنها ندارد».

یک روز پیش از این سخنان فرماندهان سپاه؛ علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز با اشاره به هشدارهای اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و اعضای ارشد دولت او به ایران، گفت که «ایرانی از تهدید نمی‌ترسد» و افزود «مردم پاسخ این حرف‌ها را در ۲۲ بهمن خواهند داد و نشان می‌دهند ملت ایران چه موضعی در برابر تهدید می‌گیرد».

در واکنش به این سخنان رهبر جمهوری اسلامی،‌ شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید گفت: «ایران خود را دست انداخته است اگر فکر می‌کند رئیس جمهور جدیدی سر کار نیامده است».

آقای اسپایسر افزود: «آیت‌الله‌ها خواهند فهمید که رئیس جمهور جدیدی آمده است. این رئیس جمهور بی‌خیال نمی‌نشیند که ایران با تخطی‌هایش، در توافق مشترک (برجام) شکاف ایجاد کند، بلکه دست به اقداماتی مناسب خواهد زد».

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، با اشاره به آزمایش‌های موشکی ایران، به جمهوری اسلامی هشدار داده بود تا «با آتش بازی نکند» و مایک پنس، معاون اول ریاست جمهوری آمریکا هم گفته بود «جمهوری اسلامی جدیت رئیس جمهور جدید آمریکا را آزمایش نکند».

XS
SM
MD
LG