لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۴

پلیس راه فارس دلایل حادثه برای اتوبوس سربازان را اعلام کرد


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است

پلیس راه استان فارس، دلایل حادثه اخیر برای اتوبوس سربازان در این استان را «ناتوانی راننده در کنترل خودرو، نبود گاردریل مناسب وتخلف شرکت مسافربری» اعلام کرد.

به گزارش سه‌شنبه هشتم تیر شبکه خبر صداوسیما، سرهنگ کسری سیروسی، رئیس پلیس راه شمال استان فارس، گفت: «در حادثه واژگونی اتوبوس حامل سربازان، ۵۰ درصد راننده، ۲۵ درصد راهداری و ۲۵ درصد هم شرکت تامین کننده اتوبوس مقصر تشخیص داده شده‌اند».

آقای سیروسی در توضیح بیشتری افزود که «بر اساس کارشناسی‌های انجام شده توسط پلیس، راننده اتوبوس به دلیل سرعت زیاد و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ۵۰ درصد و کوتاهی راهداری شهرستان نی‌ریز به دلیل ایجاد نکردن محافظ مناسب برای جلوگیری از سقوط خودروها ۲۵ درصد مقصر بوده‌اند».

پیشتر، فرمانده نیروی زمینی ارتش هم گفته بود که «کهولت سن راننده و فرسودگی اتوبوس» دلیل حادثه بوده است.

سرتیپ امیر حاتمی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران هم وعده داده بود که «با افراد و مجموعه‌هایی که در حادثه واژگونی اتوبوس سربازان وظیفه کوتاهی و قصور داشته‌اند، چه در درون نیروهای مسلح و چه در بخش خصوصی، برخورد خواهد شد».

در سقوط یک دستگاه اتوبوس ولوو به دره در جاده سیرجان به نی‌ریز در چهارشنبه دوم تیر بین ۱۳ تا ۲۰ سرباز وظیفه پادگان ۰۵ کرمان جان باختند و تعدادی دیگر زخمی شدند.

آمار متفاوتی درباره قربانیان این حادثه منتشر شده است

رئیس جمهور ایران و معاون اول او نیز خواهان بررسی حادثه شده‌اند.

XS
SM
MD
LG