لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۷

دردسری تازه برای مایکل جکسون


پسر پادشاه بحرين با متهم کردن مايکل جکسون به دریافت هفت ميليون دلار از او، بدون آنکه به تعهد خود عمل کند، ستاره آمریکایی موسيقی پاپ را به دادگاه کشاند.


به گفته وکلای شيخ عبدالله بن حمد الخليفه، پسر پادشاه بحرین، مايکل جکسون مبلغ هفت میلیون دلار دریافت کرد تا در ازای آن يک آلبوم موسيقی مشترک با شیخ عبدالله (که ترانه‌سازی غیرحرفه‌ای است) منتشر کند و همچنین زندگی‌نامه خود را برای انتشار در اختیار او بگذارد.


به گفته وکلای شیخ عبدالله، مایکل جکسون به قولش عمل نکرده است. اما مايکل جکسون می‌گويد که اين پول به او «هديه» شده است.


شیخ عبدالله الخليفه، که ۳۳ سال دارد، روز چهارشنبه برای ادای شهادت در دادگاه سلطنتی لندن حاضر شد.


وکيل مايکل جکسون نیز گفت در تلاش است تا از دادگاه اجازه ادای شهادت موکلش را، که اکنون در لس‌آنجلس است، از طریق ارتباط ویدئویی کسب کند.


یکی از وکيلان پسر پادشاه بحرين گفت: «موکلم ابتدا در سال ۲۰۰۳ در لس‌آنجلس تلفنی با مايکل جکسون تماس گرفت و به او پیشنهاد پروژه‌ای مشترک داد. موکلم قصد داشت در کارنامه خود اثری با همکاری مايکل جکسون داشته باشد.»



به گفته وکلای پسر پادشاه بحرین، مايکل جکسون مبلغ هفت میلیون دلار دریافت کرد تا در ازای آن يک آلبوم موسيقی مشترک با شیخ عبدالله منتشر کند و همچنین زندگی‌نامه خود را برای انتشار در اختیار او بگذارد.

شیخ محمد الخلیفه گفته است پیشنهاد همکاری را زمانی به مايکل جکسون داده است که ستاره آمریکایی به خاطر اتهامات مربوط به سوء استفاده جنسی از يک نوجوان در دادگاهی در لس‌آنجلس حضور می‌يافت و وضع مالی بدی پيدا کرده بود.


به گفته وکيل الخليفه، او ابتدا مبلغ ۳۵ هزار دلار برای تأمین هزينه‌های «نورلند»، اقامتگاه هزار هکتاری مايکل جکسون، پرداخت کرد و یک بار دیگر نیز، پس از آن که مايکل جکسون در سال ۲۰۰۵ تبرئه شد، حدود دو ميليون دلار هزينه‌های موجود را تقبل کرد.


شاهزاده بحرينی گفته است هدفش از این کمک‌ها آن بوده است که مايکل جکسون از اتهام‌هایش رهايی يابد و دوباره به حرفه‌اش بازگردد.


مايکل جکسون، که اکنون ۵۰ سال دارد، همچنان با مشکلات مالی روبه‌روست.


در متن دادخواست محمد الخليفه، که در دادگاه قرائت شد، آمده است: «تصور من آن بود که مايکل جکسون طی همکاری مشترک اين پول را برمی‌گرداند.»


همچنین به گفته وکيل الخليفه، شاهزاده بحرينی بلافاصله ترتيب انتقال مايکل جکسون و اطرافيان او را به بحرين داده و یک استوديوی ضبط را نیز برای او در منامه آماده کرده بود.


الخليفه مبلغ نيم ميليون دلار پول نقد برای هزينه زندگی سلطان پاپ آمريکا در اختیار او گذاشت و همچنین در فوريه سال ۲۰۰۶ مبلغ ۳۵۰ هزار دلار برای گذراندن تعطيلات او در اروپا هزينه کرد.


الخليفه گفته است: «اين هزينه‌ها شامل آوردن حتی آرايشگر جکسون هم می‌شود.»


به گفته وکيلان شاهزاده بحرينی، دوستی نزديکی ميان آن دو به وجود آمده بود؛ به طوری که هر دو در يک مکان در دوبی (ملک متعلق به پادشاه بحرين) زندگی می‌کردند و مايکل جکسون به مدت يک سال مهمان پسر پادشاه بوده است.


وکيلان مايکل جکسون می‌گويند اين ارقام در موافقت‌نامه ذکر نشده و پول‌های الخليفه بلاعوض بوده است.


انتظار می‌رود که دادگاه سلطنتی لندن تا آخر ماه جاری میلادی اين پرونده را به پايان برساند.


XS
SM
MD
LG