لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۵

حمله به عبدالله مومنی با قمه


عبدالله مومنی پس از حمله
عبدالله مومنی پس از حمله

فرزند عبدالله مومنی از سوءقصد دو نفر با «قمه» به پدرش در شامگاه پنجشنبه، ۲۵ دی و در برابر منزل آنها خبر داده است؛ عبدالله مؤمنی سخنگوی سازمان دانش‌آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت) است.

حميدرضا مومنی به سايت کلمه گفته که مهاجمان، سوار بر «موتور هزار، حدوداً ۲۰ ساله با لباس‌های تيره و ريش و با تيپی که از گروه‌های فشار و افراطی مشهور است»، بوده‌اند.

فرزند آقای مومنی افزوده که موتورسواران با نزديک شدن به پدرش از او يک آدرس پرسيده‌اند و سپس با تعقيب او، از پشت به عبدالله مومنی «لگد می‌زنند».

حميدرضا مومنی گفته که «پدرم بعد از اين ضربه به زمين می‌افتد و فرد مهاجم که به داخل ساختمان وارد شده بوده بلافاصله با قمه به قصد ضربه به سينه پدرم، خم می‌شود که ايشان هم در همان حالت افتاده به روی زمين، با پا به او می‌زند و اين باعث می‌شود که شدت ضربه گرفته شده و تنها جراحت سطحی بر روی سينه پدرم ايجاد شود.»

به گفته فرزند عبدالله مومنی، با وجود اينکه کيف پول، رايانه شخصی و گوشی تلفن همراه پدرش روی زمين افتاده بود، مهاجمان به آنها اعتنا نکرده و پس از ضربه زدن به او نيز گفته‌اند: «تمام کردی، مردی و خلاص شدی».

حميدرضا مومنی افزوده که ماجرای اين حمله به نيروی انتظامی اطلاع داده شده و «پس از آن هم با مراجعه به پزشک قانونی و انجام معاينه و ثبت آثار جراحت طرح شکايت نزد مراجع ذی ربط صورت گرفته است».

عبدالله مومنی از فعالان سابق دانشجويی، سخنگوی سازمان دانش‌آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت) و از مسئولان ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸ است.

او که پس از انتخابات بازداشت شده بود، چند سال را در زندان گذراند و اکنون مدتی است که آزاد شده است.

آقای مومنی در دوران زندان، در نامه‌ای به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از شکنجه شديد خود توسط بازجويانش برای اعتراف اجباری خبر داد.

XS
SM
MD
LG