لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۰

دانشگاه ایرانیان: فعالیت احمدی‌نژاد برای مجلس کذب محض است


روابط عمومی دانشگاه‌ بين‌المللی ايرانيان با صدور اطلاعيه‌ای، فعاليت محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور سابق ايران را برای انتخابات آينده مجلس شورای اسلامی تکذيب کرد.

در اطلاعيه اين دانشگاه که خبرگزاری مهر، دوشنبه سوم شهريور منتشر کرده، اخبار و گزارش‌های رسانه‌ها درباره فعاليت آقای احمدی‌نژاد برای انتخابات آينده مجلس «از اساس کذب محض و عاری از حقيقت» توصيف شده است.

با نزديک شدن به تاريخ برگزاری انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی، رسانه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب، اخبار و گزارش‌هايی درباره سازماندهی محمود احمدی‌نژاد و نزديکانش برای شرکت در اين انتخابات منتشر می‌کنند.

از جمله محمدحسین صفار هرندی، وزیر ارشاد در دولت اول محمود احمدی‌نژاد، ۲۰ مردادماه گفت که رئیس دولت نهم و دهم و اطرافیانش سیاست را کنار نگذاشته‌اند و ممکن است خیز اول خود را برای انتخابات مجلس بردارند.

داوود احمدی‌نژاد، برادر رئیس‌جمهوری پیشین ایران، دهم خرداد گفته بود که احتمال نامزدی برادرش در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی «بسیار زیاد» است.

پیش از آن، سايت سلام نو که به اصلاح‌طلبان نزديک است، ۲۳ فروردين سال جاری، از «آماده‌سازی تيم ۱۵۰ نفره احمدی‌نژاد برای ورود به مجلس» خبر داده بود.

به نوشته اين سايت، آقای احمدی‌نژاد «گوشه‌نشينی اختيار نکرده» و با برگزاری جلساتی با تعدادی از وزرا و مسئولان دولت خود، از آنها خواسته تا «دور هم جمع شده و با برگزاری جلسات هماهنگ، زمينه بازگشت به قدرت را فراهم کنند.»

عبدالرضا داوری، از نزديکان محمود احمدی‌نژاد و از مسئولان خبرگزاری جمهوری اسلامی در دولت سابق، در گفت‌وگويی که در بهمن‌ماه سال گذشته با روزنامه قانون داشت، اگرچه گفت که شرکت رئيس جمهور پيشين در انتخابات مجلس «چيز عجيبی» نيست اما افزود که آقای احمدی‌نژاد «برنامه و تصميمی» برای مجلس دهم ندارد.

اين در حالی است که علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رئيس جمهور سابق گفته است که «مردم خواهان بازگشت احمدی‌نژاد به قدرت هستند» و دليل اين خواسته را «ناکارآمدی و ناتوانی آشکار دولت يازدهم در اداره امور کشور با وجود همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها» عنوان کرد.

محمود احمدی‌نژاد از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ رئيس جمهور ايران بود.

XS
SM
MD
LG