لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۲

فرمانداری: خمپاره قدیمی باعث انفجار در مشهد بود


محل انفجار
محل انفجار

عبدالله ارجايی، معاون سياسی و امنيتی فرمانداری مشهد، با تاييد رخ دادن يک انفجار در اين شهر، علت اين حادثه را «انفجار يک خمپاره قديمی باقی‌مانده در ضايعات آهن يک کارگاه ذوب فلزات» خواند که «يک کشته» نيز بر جا گذاشته است.

آقای ارجايی، يکشنبه ۲۴ خرداد، در گفتگو با خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) افزوده که بر اثر «انفجار يک گلوله خمپاره قديمی در يک کارگاه ذوب فلزات»، يک مرد ۳۴ ساله فوت و يک جوان ۳۰ ساله مصدوم شده است.

معاون فرمانداری مشهد افزوده که مسئول اين کارگاه گفته است: «در مزايده برگزار شده در خصوص آهن‎آلات مستعمل ضايعاتی از يکی از واحدهای نظامی خريداری شده بود.»

پيش از اين، برخی رسانه‌های ايران از جمله باشگاه خبرنگاران، خبر داده بودند که بر اثر «انفجار ضايعات توپ‌های جنگی در يک مرکز بازيافت آهن‌آلات فرسوده» در منطقه گلشهر مشهد يک کارگر ۴۲ ساله کشته و ۲ تن ديگر بر اثر موج ناشی از انفجار مجروح شد‌ه‌اند.

اين در حالی است که مدير روابط عمومی اورژانس خراسان رضوی درباره علت اين حادثه به خبرگزاری ايسنا گفته بود که در گزارش «اوليه» به اوراژانس، انفجار «کپسول گاز» به عنوان علت حادثه اعلام شده بود.

چند روز پيش نيز، استانداری اصفهان، اصابت «يک گلوله توپ» به يک پارک در سپاهان‌شهر اين شهرستان را تاييد کرده بود.

منابع خبری يکی از واحدهای نظامی سپاه مستقر در اصفهان را عامل شليک‌ اشتباهی گلوله‌های جنگی توپ اعلام کرده بودند اما پايگاه اطلاع‌رسانی سپاه صاحب‌الزمان شليک گلوله توپ به سپاهان‌شهر توسط واحدهای سپاه مستقر در اصفهان را رد کرده بود.

XS
SM
MD
LG