لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۷

شمار قربانیان سیل اخیر در ایران به ۱۲ نفر رسید


تشییع جنازه یکی از قربانیان سیل اخیر در روستای توچال شهر پاکدشت
تشییع جنازه یکی از قربانیان سیل اخیر در روستای توچال شهر پاکدشت

مرتضی اکبرپور، معاون آمادگی و مقابله در سازمان مدیریت بحران ایران، از افزایش شمار کشته‌شدگان سیل جمعه شب گذشته در کشور به ۱۲ نفر خبر داد.

آقای اکبرپور روز شنبه، ۲۸ شهریور، به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت که پنج نفر در پاکدشت، یک نفر در شهرری، یک نفر در بجنورد، یک نفر در آذرشهر و چهار نفر در بندرعباس، قربانیان بارندگی و سیلاب اخیر بودند.

در عین حال ناصر چرخ‌ساز، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از مفقود شدن یک نفر در سیل شرق استان تهران و تداوم عملیات جست‌وجو در این مناطق خبر داده است.

آقای چرخ‌ساز همچنین گفته است: «مردم باید بدانند که در موقع حادثه و در موقعیت‌های مختلف چه کاری باید انجام دهند تا جان خود را حفظ کنند.»

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، نیز به بهانه وقوع سیل اخیر، از «کاهش نزولات آسمانی در چند سال اخیر، بهره‌برداری بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی و در نتیجه آن خشکی و نفوذناپذیری زمین» به عنوان عوامل اصلی بروز سیل در کشور در پی بارش‌های اخیر نام برده است.

ایرنا افزوده است که این مسئله «نشان از تنش آبی و ضرورت تغییر رویه موجود از منابع آبی» دارد.

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران ایران، نیز از «تغییر اقلیم» به عنوان دلیل وقوع سیل در کشور نام برده و گفته است که «باید با آبخیزداری از وقوع این سیلاب‌ها جلوگیری کرد».

بارش باران و سیلاب اخیر ۱۱ استان کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

XS
SM
MD
LG