لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۱

نخست وزیر فرانسه در مورد خطر وقوع حمله شیمیایی هشدار داد


سربازان ارتش فرانسه در اطراف برج ایفل گشت‌زنی می‌کنند.
سربازان ارتش فرانسه در اطراف برج ایفل گشت‌زنی می‌کنند.

مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه، روز پنج‌شنبه در مورد احتمال وقوع حمله شیمیایی یا بیولوژیکی در این کشور هشدار داد.

این دومین بار در هفته جاری است که نخست وزیر فرانسه از وقوع اتفاقی بدتر از حملات جمعه‌شب در پاریس خبر می‌دهد. او روز دوشنبه از احتمال حملات تازه در دیگر کشورهای اروپایی خبر داده بود.

شامگاه جمعه گذشته شهر پاریس شاهد وقوع شش حمله تروریستی همزمان بود که ۱۲۹ کشته و ده‌ها زخمی و مجروح بر جای گذاشت. گروه حکومت اسلامی یا داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای والس روز پنج‌شنبه، ۲۸ آبان، گفت که کشورش باید برای مقابله با هر وضعیتی از جمله خطر «کاربرد سلاح‌های شیمیایی یا بیولوژیکی» آماده باشد.

نخست وزیر فرانسه این سخنان را در جلسه مجلس این کشور که برای بررسی تمدید وضعیت اضطراری در فرانسه تشکیل شده بود بیان کرد.

مانوئل والس همچنین خواستار همکاری تمام اعضای اتحادیه اروپا در به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوط به مسافران هواپیما‌ها با یکدیگر شد.

در همین حال به گفته رئیس پلیس اتحادیه اروپا حملات اخیر در پاریس سطح تهدید امنیتی در کل اتحادیه را بالا برده است.

در فرانسه، پلیس این کشور در اقدامی بی‌سابقه اعلام کرد که پرسنلش از این پس مجاز خواهند بود حتی هنگامی که در ماموریت نیستند نیز اسلحه به همراه داشته باشند.

پلیس بلژیک هم روز پنج‌شنبه شش عملیات با هدف بررسی مکان‌هایی انجام داد که خانواده، دوستان و دیگر افراد مرتبط با «بلال هدفی» در آنها زندگی می‌کنند.

بلال هدفی یکی از مهاجمانی است که در حملات تروریستی پاریس خود را در نزدیکی استادیوم ورزشی «استاد دو فرانس» منفجر کرد. او ملیت فرانسوی داشت، در بلژیک زندگی می‌کرد و مدتی را نیز در سوریه گذرانده بود.

XS
SM
MD
LG