لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۹

کمک خلبان پرواز جرمن‌وینگز به «افسردگی شدید» مبتلا بود


تصویری از آندرئاس لوبیتس در سال ۲۰۰۹ که او را در مسابقه دو نیمه ماراتن نشان می‌دهد.
تصویری از آندرئاس لوبیتس در سال ۲۰۰۹ که او را در مسابقه دو نیمه ماراتن نشان می‌دهد.

يک روزنامه آلمانی گزارش داده که کمک خلبان پرواز هواپيمايی جرمن‌وينگز که هواپيما را با تمام سرنشينانش به کوه‌های آلپ فرانسه کوبيد، از بيماری افسردگی رنج می‌برده است.

روزنامه بيلد در شماره جمعه، هفت فروردين خود با استناد به اسناد دفتر فدرال هواپيمايی آلمان (ال‌بی‌ای) نوشته که آندرئاس لوبيتس، کمک خلبان هواپيمای سقوط کرده، در سال ۲۰۰۹ اقدامات روان‌درمانی خود در رابطه با «افسردگی شديد» را آغاز کرد و همچنان نيز از اين خدمات بهره می‌برد.

اين در حالی است که به گزارش خبرگزاری فرانسه، همسايگان و همکاران آقای لوبيتس، او را فردی دوست داشتنی و عاشق ورزش که همراه با پدر و مادرش در يک خانه مجلل در شهر مونتابور در غرب آلمان زندگی می‌کرد، توصيف کرده‌اند.

روزنامه بيلد نوشته که شرکت آلمانی لوفت‌هانزا، به عنوان شرکت مادر جرمن‌وينگز، مسئله افسردگی کمک خلبان را به ال‌بی‌ای اطلاع داده بود.

اين روزنامه همچنين به نقل از منابع امنيتی نوشته که آندرئاس لوبيتس و دوست دخترش دچار بحرانی جدی در روابط خود شده بودند و اين بحران تأثير منفی زيادی بر روی آقای لوبيتس گذاشته بود.

اما بازپرسان در آلمان گفته‌اند که به نظر می‌آيد اين کمک خلبان، شواهد مربوط به بيماری خود را از کارفرمايانش پنهان کرده بود.

با وجود اين در بازرسی از خانه آندرئاس لوبيتس هيچ نامه‌ای درباره خودکشی، يا شواهدی که نشان دهد او دارای انگيزه‌های سياسی و دينی بوده يافت نشده است.

آندرئاس لوبيتس، کمک خلبان ۲۸ ساله پرواز شرکت آلمانی جرمن‌وينگز بود که از بارسلون اسپانيا به دوسلدورف آلمان پرواز می‌کرد، اما با قفل کردن در کابين و اجازه ورود ندادن به خلبان هواپيما که برای دستشويی به بيرون از کابين رفته بود، هواپيما را عمداً به کوه‌های آلپ فرانسه کوبيد.

در اين حادثه تمام ۱۵۰ سرنشين و خدمه هواپيما کشته شدند.

دادستانی فرانسه می‌گويد هيچ شکی باقی نمانده که لوبيتس کنترل هواپيما را در دست داشته و آن را ساقط کرده است.

به دنبال اين حادثه، شرکت‌های مختلف هواپيمايی در سراسر جهان، دنبال اجرای دستورالعمل‌هايی هستند که همواره در طول پرواز حداقل دو خدمه در کابين خلبان حضور داشته باشند.

آسوشيتدپرس به نقل از وزارت حمل‌ونقل دانمارک گزارش داده که اين کشور از روز جمعه، دستور اجرای اين مسئله را صادر کرده است.

XS
SM
MD
LG