لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۹

نامه وزیر صنعت به احمدی‌نژاد برای لغو واگذاری نمایشگاه بین‌المللی


وزير صنعت، معدن و تجارت، در نامه‌ای علنی به محمود احمدی‌نژاد، خواستار لغو واگذاری نمايشگاه بين‌المللی تهران به سازمان صدا و سيما شده است.
مهدی غضنفری با اشاره به مخالفت خود با اين واگذاری در جلسه هيئت دولت، مخالفت وزير اقتصاد و دارايی و مردود شدن سه باره موضوع واگذاری در کميسيون لوايح دولت، گفته که فعاليت نمايشگاه بين‌المللی تهران در شرايط فعلی «ماهيتی ضد تحريمی» دارد.
پيشتر محمدرضا رحيمی، معاون اول دولت، از قطعی بودن واگذاری نمايشگاه بين‌المللی تهران و اراضی آن به صدا و سيما سخن گفته و تصريح کرده بود که در صورت اشکال مجلس، اين مصوبه به صورت طرحی دو فوريتی به قوه مقننه ارائه خواهد شد.
نمايشگاه بين‌المللی تهران در شمال پايتخت ايران قرار دارد و ارزش مجموع اراضی آن بالغ بر صدها ميليارد تومان برآورد می‌شود.
پيشتر، اکبر ترکان، نماينده حسن روحانی در امور انتقال دولت نسبت به آنچه «واگذاری شبهه‌دار» امکانات دولتی در روزهای پايانی دولت دهم از جمله واگذاری اراضی نمايشگاه بين‌المللی به صدا و سيما خواند، انتقاد کرده بود.
آقای ترکان افزوده بود: «حتی اگر اين کار با چنين نيتی صورت نگرفته باشد اما ممکن است اين گونه تصور شود که چون صدا و سيما در مراسمی از رئيس جمهور تقدير کرد، او هم متقابلا با واگذاری اراضی با ارزش نمايشگاه بين‌المللی قصد جبران آن را داشته است.»
اين اظهارات با واکنش مديرکل روابط عمومی صدا و سيما مواجه شد که سخنان اکبر ترکان را «غيرحقوقی، غير اخلاقی و مغاير با سياست‌های اعتدال رييس‌جمهور» دانست.
محمدتقی سهرابی سهرابی با اشاره به سوابق درخواست واگذاری زمين مجاور جام جم به صدا و سيما گفت که «سوابق اين درخواست از مرداد ماه ۱۳۸۸ است که به دليل نياز کشور به توسعه شبکه‌های راديويی وتلويزيونی در جنگ رسانه‌ای، گسترش سالن‌های توليد و استوديوهای ضبط و پخش، محل برگزاری مسابقات تلويزيونی توسعه شبکه‌های برون‌مرزی و ده‌ها نياز ديگر، اين منطقه مناسب‌ترين گزينه تشخيص داده شده است.»
«احتمال تغيير کاربری اراضی نمايشگاه و از بين رفتن شرکت نمايشگاه‌های بين‌المللی که نقش زيادی در صادرات غيرنفتی دارد» از ديگر دلايل وزير صنعت، معدن و تجارت برای درخواست تجديد نظر در واگذاری نمايشگاه به صدا و سيما است.
XS
SM
MD
LG