لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۸

وکیل بابک زنجانی: موکلم تاکید کرده پول‌ها را پس بدهیم


بابک زنجانی در دادگاه
بابک زنجانی در دادگاه

وکیل بابک زنجانی می‌گوید پس از آنکه موکلش از حکم اعدام خود باخبر شد «بیش از پیش توصیه کرد که موضوع پول‌های بلوکه شده پیگیری شود تا در اسرع وقت بتوانیم بدهی‌ها را پرداخت کنیم».

رسول کوهپایه‌زاده، جمعه ۲۱ اسفند و در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در عین حال عنوان کرده که حتی «اگر بدهی‌ها پرداخت شود ... این حکم از سوی دادگاه بدوی امکان تغییر ندارد».

وکیل بابک زنجانی تاکید کرده است که اگر قرار بر تغییر حکم باشد، این اتفاق باید توسط دیوان عالی کشور رخ بدهد.

بابک زنجانی، میلیاردری که در جریان اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران به جمهوری اسلامی برای دور زدن این تحریم‌ها کمک می‌کرد، اخیرا به اتهام «افساد فی‌الارض» به اعدام محکوم شده است.

مقام‌های قضایی و دولتی ایران می‌گویند که آقای زنجانی میلیاردها دلار از پول حاصل از فروش نفت را به خزانه بازنگردانده است.

اما مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران گفته که اگر بابک زنجانی «همکاری» کند و پول‌ها را پس بدهد، در «حکمش تاثیرگذار است».

در واکنش به این مسئله، وکیل آقای زنجانی گفته است: «پس از اینکه موکلم از حکم صادره مطلع شد بیش از پیش توصیه کرد که موضوع پول‌های بلوکه شده پیگیری شود تا در اسرع وقت بتوانیم بدهی‌ها را پرداخت کنیم.»

آقای کوهپایه‌زاده افزوده است: «مسئولان به زبان‌های مختلف می‌گویند اگر پول پرداخت شود حتما در تغییر رای موثر خواهد بود. قانونگذار هم پیش‌بینی کرده که اگر بدهی‌ها پرداخت شود می‌توانیم شاهد تغییر رای باشیم. ضمن اینکه اگر زنجانی موفق شود پول‌های بلوکه شده را آزاد کند عنصر معنوی جرم برداشته می‌شود.»

بابک زنجانی و وکلای مدافع او می‌گویند که او می‌خواهد پول‌ها را بپردازد اما تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، باعث شده تا میلیاردها دلار پول حاصل از فروش نفت، در بانک‌های خارجی بلوکه شود و آقای زنجانی تاکنون نتوانسته آنها را آزاد و به ایران منتقل کند.

XS
SM
MD
LG