لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۶

شورای امنیت کشور مصوبه‌ای درباره حضور زنان در سالن‌های ورزشی نداشته است


بابک دين‌پرست، رئيس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بين‌الملل وزارت کشور، گفته که «شورای امنيت کشور در خصوص حضور بانوان در سالن‌های ورزشی مصوبه‌ای نداشته است.»

پايگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، شنبه ۱۵ فروردين، با تکذيب سخنان معاون وزارت ورزش و جوانان درباره تاييد طرح «حضور بانوان و خانواده‌ها در سالن‌های ورزشی از سوی شورای امنيت کشور»، به نقل از آقای دين‌پرست افزوده که اين شورا «در خصوص حضور بانوان در سالن‌های ورزشی مصوبه‌ای نداشته است.»

ساعاتی پيش از اين سخنان، معاون وزير ورزش و جوانان ايران گفته بود که شورای امنيت کشور طرح پيشنهادی اين وزارتخانه برای حضور زنان در «سالن‌های ورزشی» با هدف تماشای مسابقات «برخی رشته‌های ورزشی» را تائيد کرده و اين طرح در سال جاری اجرايی می‌شود.

عبدالحميد احمدی در عين حال افزوده بود که حضور زنان در سالن‌های ورزشی وابسته به «تناسب رشته‌ها» است.

وی توضيح داده بود که «در برخی رشته‌های ورزشی نه خانواده‌ها طالب حضور هستند و نه امکان حضور وجود دارد، زيرا تعدادی از اين ورزش‌ها مردانه است.»

اما آقای دين‌پرست با تکذيب اين سخنان، از رسانه‌ها خواسته تا در انعکاس اخبار مربوط به وزارت کشور «منحصرا از مجاری رسمی اطلاع‌رسانی اين وزارتخانه از جمله پايگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور» استفاده کنند.

ورود زنان به عنوان تماشاچی مسابقات ورزشی به ورزشگاه‌ها پس از انقلاب اسلامی در ايران با محدوديت‌های زيادی مواجه شد. محمود احمدی‌نژاد در دوران رياست جمهوری خود تلاش کرد تا اين محدوديت را برطرف کند اما با مخالفت بسياری از اصولگرايان و روحانيون پرنفوذ امکان چنين کاری را به دست نياورد.

اين مسئله در ماه‌های اخير باعث شد تا فدراسيون بين‌المللی واليبال، ايران را از ميزبانی تعدادی از مسابقات جهانی محروم کند.

همچنين پس از آنکه بيش از ۲۰۰ فعال سياسی، اجتماعی و مدنی مشهور ايران از سراسر جهان، در نامه‌ای به سپ بلا‌تر از رئيس فدراسيون بين‌المللی فوتبال (فيفا) خواستند تا از اختيارات قانونی خود برای پايان دادن به «تبعيض جنسيتی» در فوتبال ايران استفاده کند، آقای بلاتر با «غير قابل تحمل» توصيف کردن ممنوعيت حضور زنان در استاديوم‌های ايران، خواستار پايان اين وضعيت شد.

XS
SM
MD
LG