لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۲

دولت: بیش از هفت میلیون نفر دیگر یارانه نقدی نمی‌گیرند


محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت ایران، اعلام کرد که با حذف یارانه سه دهک بالای جامعه از دریافت یارانه نقدی توسط مجلس شورای اسلامی، حدود هفت میلیون نفر دیگر از فهرست یارانه‌بگیران حذف می‌شوند.

آقای نوبخت در جلسه علنی روز سه‌شنبه، ۲۴ فروردین، در مجلس، همچنین مخالفت دولت حسن روحانی را با حذف یارانه این افراد اعلام کرد.

مجلس شورای اسلامی در همین روز حذف یارانه نقدی سه دهک بالای اقتصادی ایران در لایجه بودجه سال ۱۳۹۵ را تصویب و تعداد این افراد را بیش از ۲۴ میلیون نفر اعلام کرد.

اما به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سخنگوی دولت حسن روحانی با ارائه آماری گفته که این رقم درست نیست و با مصوبه مجلس، هفت میلیون و ۵۶ هزار و ۵۲ نفر از دریافت یارانه نقدی محروم خواهند شد.

آقای نوبخت مخالفت دولت با این مسئله را اعلام کرده و گفت که «دولت مصمم است به افرادی که دریافت یارانه نقدی در زندگی آنها موثر است یارانه پرداخت کند و این تصمیم مجلس برای این اقشار نگرانی‌هایی ایجاد می‌کند».

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، تجار، نمایندگان مجلس، قضات، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و کارکنان دولت که در سال بیش از ۳۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، از دریافت یارانه نقدی محروم خواهند شد.

اعضای هیئت رئیسه و بازرسان شرکت‌های دولتی و ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز دیگر نمی‌توانند یارانه نقدی دریافت کنند.

دولت ایران از سال ۱۳۸۹ و در برابر حذف یارانه (سوبسید) اهدایی به بسیاری از کالاها و خدمات، به ده‌ها میلیون ایرانی ماهانه ۴۵ هزار و پانصد تومان یارانه نقدی پرداخت می‌کند.

XS
SM
MD
LG